۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81390711
T T
۰ نفر
برنامه واكسیناسیون پنج گانه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: برنامه واكسیناسیون پنج گانه (پنتاوالان) همزمان با سراسر كشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، 'مهدی طباطبایی' افزود:

با استفاده از واكسن پنتاوالان علاوه بر افزایش دامنه ایمن سازی، شمار موارد تزریق به كودكان كاهش می یابد.

وی گفت: این واكسن پنجگانه برای كودكانی كه به تازگی به سن دو ماهگی رسیده اند و واكسن ثلاث دریافت نكرده اند در سه نوبت دو ماهگی، چهار ماهگی و شش ماهگی انجام می شود.

وی افزود: در شرایط كنونی كودكان با تزریق یك واكسن بر علیه بیماری های دیفتری، كزاز و سیاه سرفه ایمن می شوند و واكسن دیگری هم برای ایمن سازی آنان بر علیه بیماری هپاتیت ب تزریق خواهد شد.

طباطبایی اظهار داشت: از این پس با استفاده از واكسن پنتاوالان با تزریق یك واكسن، علاوه بر چهار بیماری فوق، كودكان بر علیه گروهی از بیماریهای كشنده كه بوسیله هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب ایجاد می شود نیز ایمن خواهند شد.

معاون دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تزریق و درد كمتر برای شیرخوار و كم بودن عوارض ناشی از تزریق، برنامه ریزی آسان برای ایمن سازی، هزینه اثربخش آن و بهبود پوشش واكسن های هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ ب را از شاخص ترین فواید واكسن پنج گانه (پنتاوالان) برشمرد.

وی گفت: خانواده می توانند برای انجام این واكسن بر روی كودكان خود به مراكز و خانه های بهداشت سراسر استان مراجعه كنند.

7307/653