۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81406344
T T
۰ نفر

بنیاد فارابی برای والیبال فیلم می سازد

۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81406344
بنیاد فارابی برای والیبال فیلم می سازد

تهران - ایرنا - بیناد سینمایی فارابی و فدراسیون والیبال برای ساخت فیلمی با موضوع والیبال تفاهنمامه همكاری امضا كردند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال؛ این تفاهنمامه امروز (شنبه) با حضور محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال و محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی امضا شد.

تهیه یك فیلم نامه برای تولید یك فیلم سینمایی با مضمون مرتبط با ورزش والیبال در راستای معرفی جلوه های والیبال به عنوان ورزش افتخارآفرین ملی از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

بر اساس این تفاهنمامه بنیاد فارابی با استفاده از توان تخصصی كارشناسان مورد نظر خود نسبت به تحقیق و نگارش فیلم نامه اقدام می كند و هزینه نگارش فیلمنامه نیز به عهده این بنیاد است.

همچنین مدیریت و نظارت بر كلیه مراحل تحقیق و نگارش فیلم نامه بدون استثناء به عهده بنیاد است و در این مراحل از مشاوره و راهنمایی های فدراسیون والیبال استفاده خواهد كرد.

فدراسیون والیبال نیز مستندات، فضاها و امكانات مورد نیاز از جمله انجام هماهنگی برای مصاحبه با قهرمانان ملی و سفرهای مورد نیاز مرحله تحقیقات و نگارش فیلم نامه، پیش‌تولید و تولید فیلم (حسب درخواست بنیاد و تهیه كننده) را عهده دار خواهد بود.

رییس فدراسیون والیبال در نشست این تفاهنمامه گفت: در چند سال گذشته به دلیل موفقیت های والیبال ایران در میادین بین المللی علاقمندان به این رشته ورزشی بیش از 10 برابر شدند.

محمدرضا داورزنی تصریح كرد: افزایش مخاطبان این رشته ورزشی و الگو قرار دادن ملی پوشان و بازیكنان زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی از طریق ورزش ایجاد كرده است و همكاری با بنیاد فارابی و بیان این موضوع از طریق هنر نیز بر همین اساس است.

وی تصریح كرد: با كمك هنر و ورزش می توان جلوه های مهم فرهنگ را در جامعه نهادینه كرد به گونه ای كه با سالها تلاش از دیگر راه ها به این اهداف نمی توانیم برسیم و فرهنگ سازی كنیم.

رییس فدراسیون والیبال تاكید كرد: سینما به عنوان یك رسانه تاثیر گذار می تواند با كمك والیبال مسایل مهمی را در جامعه نهادینه كند و در نهایت كمك به فرهنگ سازی و نگرش صحیح در خصوص رشته والیبال شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست گفت: موفقیت های والیبال در چند سال گذشته تحسین برانگیز است. والیبال ایران در قلب مردم جای گرفته است و نشاط و شادی برای جامعه به ارمغان می آورد. این نگرش و در ك مثبت فدراسیون والیبال در ارزش گذاردن به جایگاه فیلم در جامعه واقعا شایسته تقدیر می باشد.

محمدرضا جعفری جلوه تاكید كرد: برای كاهش آسیب اجتماعی نیاز به كارهای فرهنگی است و با توجه به جایگاه والیبالیست ها در این زمینه كارهای مهمی می توان انجام داد.

ورزشی(1)**1379
۰ نفر