۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81409362
T T
۰ نفر
ارائه یازده طرح جدید بیمه ای در دستور كار بیمه ایران

تهران - ایرنا - مشاور وزیر اقتصاد در حوزه مدیریت استراتژیك، از دستور وزیر اقتصاد به بیمه ایران در خصوص جهت گیری‌های راهبردی آن خبر داد و گفت: بیمه ایران مكلف شده است، در راستای افزایش ظرفیت و توسعه بازار بیمه، با رویكرد پوشش ریسك های ناشناخته در اقتصاد ملی، تعداد طرح های جدید بیمه ای را به 11 برساند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبكه اخبار اقتصاد و دارایی(شادا)، مجتبی لشكر بلوكی، افزود: وزیر اقتصاد با ابلاغ سند راهبردی، بیمه ایران را به افزایش رضایتمندی مشتریان مكلف كرده و این بیمه موظف شده است، در راستای بهبود خدمات دهی و افزایش شفافیت و سلامت مالی-اداری، سامانه بیمه گری یكپارچه را به صورت كامل مستقر كند.

عضو شورای مدیریت راهبردی وزارت اقتصاد گفت: براساس این دستور، پیشرفت پروژه استقرار نظام مبارزه با پولشویی باید به 100 درصد برسد، همچنین مقرر شده بیمه مذكور تمركز خود را در خصوص بیمه زندگی افزایش داده و سهم بیمه زندگی از كل پرتفوی خود را به 20 درصد برساند.

به گفته لشكر بلوكی، توسعه عملیات قبولی اتكایی داخلی و توسعه عملیات قبولی اتكایی خارجی و افزایش بازده سرمایه‌گذاری شركت‌های بورسی و غیربورسی از دیگر تكالیف بیمه ایران است. همچنین بیمه ایران موظف شده كه سطح تعالی خود را دست كم به امتیاز 550 برساند.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: این سند، یك سند زنده و پویا است و براساس نقد و نظر ذینفعان بیمه ایران و خبرگان حوزه بیمه و همچنین شرایط جدید اقتصادی، می تواند روزآمد شود.

وی یادآور شد: سامانه مدیریت استراتژیك وزارت، معاونت امور بانكی و بیمه ای وزارت اقتصاد و همچنین بیمه ایران پذیرای ایده های پیشنهادی و دیدگاه های انتقادی خبرگان این حوزه خواهد بود.

لشكربلوكی با بیان اینكه 'از این پس ارزیابی و پاداش عملكرد براساس تحقق سند راهبردی خواهد بود' گفت: البته این مساله فقط برای بیمه ایران نیست بلكه سامانه مدیریت استراتژیك وزارت اقتصاد هم اكنون 55 مركز مسوولیت وزارت اقتصاد شامل تمام معاونت ها، سازمان های وابسته و تابعه، بیمه ها ، بانك های دولتی و واحدهای استانی را پوشش می‌دهد و آنان را در جهت هفت اولویت راهبردی وزارت اقتصاد، هم راستا می كند.

وی عنوان كرد: این سامانه پیشرفته مدیریتی با این گستره برای اولین بار در تاریخ تاسیس وزارت اقتصاد طراحی و اجرا شده و از ابتكارات طیب نیا وزیر اقتصاد در دولت تدبیر و امید است.

اقتصام(1) 9141**1558
۰ نفر