۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۷
کد خبر: 81415090
T T
۰ نفر
افزايش سطح سلامت نيازمند ارتقاي فرهنگ پيشگيري است

زنجان - ايرنا - معاون امور توسعه و پيشگيري بهزيستي استان زنجان گفت: افزايش سطح سلامت از طريق ارتقاي فرهنگ پيشگيري در جامعه امكانپذير است.

گل نساء آقامحمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا شناسايي علل بروز معلوليت ها و آسيب هاي اجتماعي و كاهش مداوم بروز، توسعه و شدت معلوليت ها و آسيب هاي اجتماعي را از جمله اهداف معاونت امور توسعه و پيشگيري بهزيستي نام برد و افزود: كاهش عوامل مخاطره آميز و افزايش عوامل محافظتي از ديگر اهداف اين معاونت است.

وي از برقراري چهارهزار و 422 مورد تماس باخط مشاوره تلفني 1480 در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار كرد: در اين بازه زماني 637 مورد مشاوره حضوري دولتي و پنج هزارو 179 مورد مشاوره حضوري غير دولتي از سوي دفتر مشاوره و راهنمايي بهزيستي انجام شده است.

معاون امور توسعه و پيشگيري بهزيستي استان زنجان گفت: هدف از مشاوره كمك به مراجعه كننده در سازگاري موثر با خود و محيط پيرامون است و در اين راستا خدمات مشاوره اي در زمينه هاي مختلف اعم از مشاوره خانواده، پيش از ازدواج، تحصيلي، تربيت كودك و مشاوره هاي فردي از سوي خط مشاوره 1480 بهزيستي به صورت رايگان ارايه مي شود.

آقا محمدي به نمود بيشتر اعتياد با توجه به صنعتي شدن جهان و كاهش ارتباطات اشاره و تصرح كرد: يكي از روش ها و محل هاي درمان و مبارزه با اعتياد مراكز بهبود اقامتي ميان مدت، مراكز درمان و بازتواني سرپايي و مراكز گذري كاهش آسيب است.

وي يادآورشد: 10مركز اقامتي ميان مدت ترك اعتياد با اخذ مجوز از بهزيستي در زنجان فعال است و در شش ماهه نخست امسال 452 هزار بيمار به 10مركز اقامت ميان مدت معتادين مراجعه كرده و بهبود يافته اند.

معاون امور توسعه و پيشگيري بهزيستي استان زنجان گفت: ساماندهي مراكز، كاهش تصدي گري دولت، تداوم پاكي گروههاي همتاي بهبود يافته و مددياران اعتياد و افزايش امكان حق انتخاب معتادان براي استفاده ازخدمات متنوع بازتواني از اهداف تأسيس مراكز اقامتي ميان مدت مصرف كنندگان است.

آقا محمدي از شناسايي محلات پرخطر و آسيب خيز خبر داد و افزود: اولين قدم در انجام فعاليت هاي پيشگيرانه شناسايي محلات و ارتباط با افراد داوطلب محلات در جهت دعوت از افراد محله و تعيين رابط و تشريح اهداف طرح اجتماع محور است.

وي خاطرنشان كرد: طي شش ماهه نخست امسال 305 هزار نفر درزنجان تحت پوشش برنامه پيشگيري اجتماع محور از اعتياد قرار گرفته اند.

7318/596