۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81428517
T T
۰ نفر
رهبر جنبش انصارالله بر ادامه انقلاب یمن تاكید كرد

تهران - ایرنا - سید 'عبدالملك الحوثی' رهبر جنبش انصارالله یمن بر ادامه انقلاب مردم این كشور تا ریشه كن شدن كامل فساد در آن تاكید كرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، الحوثی در سخنرانی خود در دیدار با هیات قبایل خولان كه شب گذشته (دوشنبه) توسط شبكه تلویزیونی المسیره پخش شد، به شدت 'عبدربه منصور هادی' را مورد انتقاد قرار داد.

رهبر جنبش انصارالله یمن، رییس جمهور این كشور را به ایجاد كارشكنی در راه اجرای توافقنامه صلح و مشاركت سیاسی و برآورده شدن خواسته های ملت انقلابی یمن متهم كرد.

وی فاش كرد: حزب الاصلاح حاكم بر یمن از گروهك تروریستی القاعده در شماری از استانهای این كشور حمایت و پشتیبانی كرده است.

الحوثی با برشمردن دستاوردهای انقلاب ملت یمن تاكید كرد كه مردم هنوز انقلاب 21 سپتامبر خود را كامل نكرده اند اما در خصوص تحت پیگرد قرار دادن عوامل فساد در كشور گام بزرگی برداشته اند.

وی ادامه داد: رییس جمهور یمن به عوامل فساد در این كشور و پوشش می داد و نام او در صدر فهرست نیروهای ضد انقلاب ملت یمن قرار دارد. جنبش انصارالله اسنادی در اختیار دارد كه ثابت می كند برخی از سران یمن از جمله رییس جمهور از تروریسم و تروریست ها حمایت و پشتیبانی كرده اند.

رهبر انصارالله افزود: شبه نظامیان حزب الاصلاح در كنار تروریست های القاعده در استانهای ارحب، الجوف، عمران و مأرب جنگیده اند. ما امیدواریم رهبران این حزب به عملكرد اشتباه خود ادامه ندهند و پیامدهای منفی ناشی از آن را درك كنند.

وی تاكید كرد: فساد در میان مراكز و موسسه های دولتی با حمایت افراد تبهكار شدت گرفته است تا آنجا كه با شنود و استراق سمع تماسهای تلفنی و سهل انگاری در انجام وظایف محوله، اطلاعاتی در اختیار عناصر تكفیری قرار داده اند.

الحوثی خاطرنشان كرد كه انصارالله با كمك مردم و با استفاده از تمامی گزینه های پیش رو با فساد مبارزه خواهد كرد و اجازه نخواهد داد تا كشور دچار فروپاشی شود.

از سوی دیگر سید عبدالملك الحوثی مواضع سیاسی كشورهای شورای همكاری خلیج فارس درباره یمن را به باد تمسخر گرفت و تاكید كرد: این كشورها از رزمندگان انصارالله كه به منظور محافظت از كشور و ملت، صنعا و برخی از استانهای یمن را به كنترل خود درآورده اند به عنوان نیروهای اشغالگر نام برده اند؛ تصورش را بكنید آنها به یمنی ها در سرزمین شان اشغالگر می گویند. آنها عجب نبوغی در توصیف اشغالگر از خود نشان داده اند. آنها بهتر بود بجای حمایت از القاعده و تكفیری ها با ملت فلسطین و مسجد الاقصی اعلام همبستگی می كردند.

الحوثی تاكید كرده كه آمریكا همواره از فساد و نیروهای فاسد حمایت كرده و می كند و به همین دلیل در مورد خواسته های ملت یمن موضع منفی اتخاذ كرده و از عناصر فاسد پشتیبانی می كند.

خاورم ** 1487/1275