۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 81431157
T T
۰ نفر
بانوان برتر در نمايشگاه منطقه اي توانمندي هاي زنان در كرمانشاه معرفي شوند

كرمانشاه - ايرنا - معاون سياسي و امنيتي استانداري كرمانشاه گفت: در برگزاري نمايشگاه منطقه اي توانمندي هاي زنان كه دهه فجر امسال در كرمانشاه برگزار مي شود، بايد برترين ها و افراد شاخص كه درعرصه هاي مختلف علمي و پژوهشي شناخته شده اند، به جامعه معرفي شوند.

به گزارش ايرنا، آيت اله آزرمي روز پنجشنبه در جلسه كارگروه بانوان و خانواده افزود: در برگزاري اين نمايشگاه تنها به صرف اينكه نمايشگاهي برگزار شود و عده اي در آن شركت كنند، نبايد اكتفا كرد بلكه بايد معرفي كارآفرينان و بانوان شاخص در عرصه هاي مختلف و همچنين شناسايي بازارهاي جديد براي توليدكنندگان مدنظر باشد.

وي اظهار داشت: در كنار اين نمايشگاه، بايد فروشگاهي نيز براي عرضه مستقيم توليدكنندگان داير شود زيرا اين نمايشگاه بايد به پيش زمينه اي براي افزايش درآمد و شناسايي بازارهاي جديد به منظور فروش محصولات و توليدات بانوان كارآفرين استان تبديل شود.

وي خاطرنشان ساخت: با معرفي و شناساندن برترين ها در اين نمايشگاه علاوه بر اينكه امكان مناسبي براي فروش توليدات بانوان نخبه استان در عرصه هاي مختلف فراهم مي شود، از سوي ديگر به ايجاد انگيزه بين دختران جوان براي حركت در مسير كارآفريني و بروز خلاقيت ها منجر مي شود.

معاون استاندار تصريح كرد: در اين نمايشگاه بايد كارهاي علمي، پژوهشي، صنعتي و برجسته بانوان استان به نمايش گذاشته شود و زمينه اي فراهم شود تا اكثر زنان در شهرستان ها موفق به بازديد از اين نمايشگاه شوند.

وي با تاكيد بر اين كه در برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي زنان بايد از انجام كارهاي ابتدايي پرهيز شود، ادامه داد: در جريان برگزاري اين نمايشگاه بايد بستر مناسب براي انجام كارهاي اقتصادي، توليدي، تجاري، صنعتي و كارآفريني زنان در عرصه هاي مختلف فراهم شود.

مديركل بانوان و خانواده استانداري كرمانشاه نيز در اين جلسه گفت: با توجه به حضور زنان توانمند در عرصه هاي مختلف، يقين دارم نمايشگاه به بهترين شكل ممكن برگزار خواهد شد.

شريفه حق شناس افزود: تاكنون چندين جلسه براي برگزاري مطلوب اين نمايشگاه، تشكيل داده ايم و وظايف تمامي دستگاه ها در آن به صورت دقيق، مشخص شده است.

وي با بيان اينكه با جديت تلاش خواهيم كرد تا يك نمايشگاه آبرومند برگزار شود، گفت: نيمي از غرفه هاي نمايشگاه در اختيار زنان كارآفرين استان و مابقي غرفه ها نيز در اختيار زنان استان هاي منطقه غرب كشور خواهد بود.

وي گفت: نظارت، سياستگذاري و هماهنگي برنامه ها در جريان برگزاري اين نمايشگاه با ما خواهد بود اما اصل كار به عهدة سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

مديركل بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: زنان داراي پژوهش هاي علمي، توليدات صنعتي، كشاورزي، خدمات بازرگاني، صنوف، توليدات كارگاهي و خانگي و افرادي كه در عرصه هاي زيست محيطي و ديگر عرصه ها فعاليت داشته اند، در برگزاري اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

اين نمايشگاه از 15 تا 21 بهمن ماه سالجاري با حضور استان هاي كردستان، همدان، ايلام و لرستان با ميزباني استان كرمانشاه در محل نمايشگاه دائمي كرمانشاه در بوستان شاهد برگزار مي شود.

567