۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81431479
T T
۰ نفر
جزئیات شكست صهیونیست ها در آزمایش سامانه ضد موشكی حیتس 3

غزه – ایرنا – ارتش رژیم صهیونیستی درفاصله یك ماه دومین ناكامی را با شكست آزمایش شلیك موشك « حیتس 3» تجربه كرد و رسانه های صهیونیستی از شكست های پی در پی سامانه های ضد موشكی این رژیم اظهار تاسف كردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی (یدیعوت آحارنوت) نوشت: همه چیز برای نمایش برتری تكنولوژی اسراییل آماده بود، مسئولانی ارشد از وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) و شركت آمریكایی بوئینگ كه در تولید و ارتقای موشك حیتس 3 سهیم بوده اند، آمده بودند تا از نزدیك شاهد نخستین آزمایش این سامانه ضد موشكی فوق پیشرفته باشند.

این روزنامه صهیونیستی اذغان كرد كه « انتظار می رفت این سامانه از رژیم صهیونیستی در مقابل موشك های مهاجم ایران محافظت كند اما اكنون دیگر امیدی به آن وجود ندارد».

مرحله اول آزمایش طبق برنامه پیش رفت، جنگنده اف 15 از پایگاه «تل نوف» واقع در شمال فلسطین اشغالی اوج گرفت و چند صد كیلومتر بر فراز دریای مدیترانه به پرواز درآمد.

بال های هواپیما مجهز به موشك بزرگ «انكور آزرق» بود كه قرار بود نقش موشك مهاجم ایرانی را ایفا كنند.

این موشك هدف كه محصول شركت رافائیل است با هزاران كیلومتر سرعت در ساعت، باید بجای موشك بالستیك سنگین عمل می كرد و با عبور از سامانه ضد موشكی حیتس 3 به رژیم صهیونیستی ضربه بزند.

پیش از ظهر روز سه شنبه خلبان های نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی موشك هدف را به سوی ارتفاع بالا شلیك كردند، همزمان با این شلیك موشك ضد موشك حیتس 3 كه نسل سوم سامانه دفاع موشكی این رژیم است در پایگاه «بلماخیم» آماده واكنش بود.

این سامانه موشكی كه از سال 2000 میلادی از آسمان فلسطین اشغالی محافظت می كند، طی دو مرحله عمل می كند و در مرحله دوم با دقت بالا به موشك هدف اصابت كرده و آن را نابود می سازد.

پنج سال بعد از آغاز پرهزینه ترین پروژه تاریخ جعلی رژیم صهیونیستی با سرمایه گذاری آمریكا، اكنون مهندسان و شهرك نشینان صهیونیست برای اولین بار منتظر مشاهده نحوه عملكرد سامانه ضد موشكی در هدف گرفتن موشك مهاجم بودند اما این انتظار نتیجه ای در پی نداشت و بیهوده بود.

موشك مهاجم با سرعت چند هزار كیلومتر در ساعت نزدیك شد اما واكنشی از ضد موشك «حیتس 3» مشاهده نگردید و این موشك شلیك نشد.

چرا این آزمایش شكست خورد؟

یك منبع مهم در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا كرد كه « شرایط برای شلیك موشك حیتس 3 و انتقال از مرحله اول آزمایش به مرحله آن یعنی هدفگیری مهیا نبود.»

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت هم نوشت :بر خلاف راه اندازی عملیاتی، این آزمایش نیاز به یك پوشش امن ، سلامت كامل تجهیزات رهگیری، رادارها، دوربین های دیجیتال و سیستم هایی نیاز دارد كه داده های موشك ضد موشك را ثانیه به ثانیه دریافت كرده تا مهندسان بتوانند پس از آزمایش داده ها را تحلیل كنند و اطمینان حاصل شود همه چیز طبق برنامه ریزی قبلی عمل كرده و اشتباهی صورت نگرفته است.

«سامانه دفاع موشكی حیتس از حیث عملیاتی بدون عیب بود، اما دلایل دیگری باعث شد تا شلیك انجام نشود.»

همزمان با این شكست عملیاتی، شكست رسانه ای نیز چاشنی آن شد.

نخستین بیانیه صادر شده از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اشاره به موفقیت آمیز بودن آزمایش داشت و اعلام شد كه موشك مهاجم طبق برنامه پیش بینی شده به پرواز درآمده اما زمانی كه شكست آزمایش به دلیل عدم اصابت حیتس به موشك مهاجم توسط خبرگزاری ها رسانه ای شد، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه «سامانه موشكی حیتس توانسته موشك هدف و مهاجم را رهگیری كند اما شرایط برای شلیك ضد موشك آماده نبوده است.»

یكی از مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با رد وجود هرگونه مشكل در موشك و یا رادار آن ادعا كرد:سخن از موفقیت یا شكست آزمایش در میان نیست.

برخی دیگر از مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا كردند: قرار نبود بر شكست شلیك نشدن حیتس سرپوش گذاشته شود بلكه آنها منتظر رسیدن اطلاعات بیشتر درباره مراحل آزمایش بودند.

در ماه سپتامبر گذشته نیز زمانی كه موشك «حیتس 2» در رهگیری موشك مهاجم با شكست مواجه شد، یكی از مسئولین ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با طفره رفتن از اعتراف به شكست آزمایش ادعا كرد: ما همچنان در حال بررسی نتایج هستیم.

اما روسیه كه این آزمایش را زیر نظر داشت، اعلام كرد كه موشك مهاجم در دریا سقوط كرده و سامانه « حیتس» موفق به نابودی آن نشده است.

«حیتس 2» و «حیتس 3» دو نوع متفاوت از موشك هستند و ارتباطی بین این دو آزمایش وجود ندارد.» این مطلب را دیروز یكی از مسئولان ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا كرد و گفت: مشكلی در مرحله هدف گیری موشك حیتس 3 بوجود آمد كه در حال اصلاح آن هستیم و بزودی آزمایش دیگری برای بررسی نتایج انجام خواهیم داد.»

خاورم ** 387** 390** 1324