۱ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81434625
T T
۰ نفر
اميدواريم با اجراي تعرفه هاي جديد موضوع زيرميزي در بخش درمان قطع شود

يزد - ايرنا - نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به مرحله سوم طرح تحول سلامت گفت: اميدواريم با اجراي تعرفه هاي جديد بحث زيرميزي در حوزه بهداشت و درمان قطع شود.

به گزارش ايرنا، 'محمدصالح جوكار' روز دوشنبه در نشست فصلي مشترك نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي با هيات رييسه دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد، افزود: اگرچه در استان يزد از اين موارد بسيار كم است، اما بايد به نقطه اي برسيم كه سالم ترين خدمات درماني را در كشور ارائه كنيم.

وي، با اشاره به ماندگاري طرح تحول سلامت اظهار كرد: قطعا مجلس در بودجه سال 94 در احكام مربوط به حوزه بهداشت و درمان نگاه مثبتي خواهد داشت چون نمايندگان اثربخشي طرح را در جامعه ديدند.

نماينده مردم يزد و اشكذر در خصوص اجراي طرح تحول سلامت خاطرنشان كرد: اگر حوزه سلامت را ترميم نمي كرديم فرسودگي بيمارستانها و نيروي انساني آن به جايي مي رسيد كه خدمتي نمي توانست ارائه كند، اجراي اين طرح سلامتي را به جامعه اهدا كرد.

وي ادامه داد: پيش از اجراي طرح تحول سلامت فرانشيز هاي درماني در يزد كمتر از ساير استانها بود و اين امر مقبوليت و رضايتمندي در مردم ايجاد مي كند كه حتي از تهران براي درمان به يزد مراجعه مي كنند.

جوكار اضافه كرد: اگر درجايي عنوان مي شود كه يزدي ها مردمان خوبي هستند بخشي از اين برند مربوط به درمان كه ويترين قشنگي از يزد در كشور نشان داده است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: در بحث هدفمندي يارانه ها ايرادي كه به دولت قبل مي گيريم اين است كه هدفمندي برابر قانون عمل نشد، حقوقي تصويب و به ملت پرداخت شد.

جوكار گفت: در اين راستا سرمايه گذاري نكرديم و بخش توليد نيز حمايت نشد و اثري در اقتصاد ملي كشور نداشت، هزارها ميليارد پول توزيع شد كه ادامه اين روند براي اقتصاد كشور خطرناك است.

وي، با بيان اينكه چنانچه يارانه دهك هاي بالا به بخش درمان بيايد انقلاب ايجاد خواهد شد، افزود: اگر رقم 10 ميلياردي به استان داده شود درمان بستري رايگان مي شود، اگرچه در خيلي از كشورها درمان رايگان است چرا در كشور ما نشود؟

جوكار همچنين با اشاره به مشكلات كاركنان غير پزشك اعم از پرستاران و كاركنان ساير واحدها و نيز بازنشستگان خواستار رسيدگي و توجه بيشتر به اين قشر شد و گفت: پرستاران زحمت مي كشند شبها كه پزشك حضور ندارد پرستاران دم تيغ هستند. ك/1

7546/616