۱ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۱۱
کد خبر: 81435448
T T
۰ نفر

صادرات كالا از بندر نوشهر 67 درصد رشد یافت

۱ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۱۱
کد خبر: 81435448
صادرات كالا از بندر نوشهر 67 درصد رشد یافت

نوشهر - ایرنا - مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد 67 درصدی صادرات كالا از بندر نوشهر طی نه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران ' منوچهر تاتینا ' اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری كالا در بندر نوشهر در مجموع نسبت به مدت مشابه قبلی نیز از رشد 43درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی واردات مواد نفتی به بندر نوشهر در نه ماهه سال جاری افزود: همچنین 38 درصد رشد در بخش ورود كشتی به بندر نوشهر در این مدت بیانگر عملكرد روبه رشد این اداره كل است.

وی با اشاره به امكانات و تجهیزات مناسب بنادر نوشهر و فریدونكنار برای تخلیه و بارگیری كالا از فعالین بخش صادرات و واردات خواست تا با بهره گیری لازم از ظرفیت ها و ویژگی های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی، بنادر مازندران در جهت رشد و شكوفایی اقتصادی منطقه و كشور گام بردارند.

وی سیمان، محصولات كشاورزی، كانتینر پر و مواد غذایی(میوه و كنسانتره میوه، ،خواربار و خشكبار) از عمده ترین كالاهای صادراتی عنوان كرد و گفت: آهن آلات، غلات، موادنفتی، كاغذ و چوب نیز از مهمترین كالاهای وارداتی به بنادر نوشهر و فریدونكنار می باشند.

بندر نوشهر یكی از مهمترین بنادر اقتصادی و تجاری ایران است كه سالانه حجم زیادی كالا از طریق این بندر مبادله می‌شود.ك/3

1295