۲ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81435741
T T
۰ نفر
نماينده خبرگان رهبري: امام رضا (ع) متعلق به تمام بشريت است

اروميه - ايرنا - نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري گفت: امام هشتم شيعيان جهان حضرت موسي الرضا (ع) متعلق به تمام بشريت است.

حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امام هشتم نه تنها در دل مسلمانان بلكه غيرمسلمانان نيز جاي دارد چنانكه حرم آن حضرت حتي براي غير مسلمانان نيز آرام ترين و امن ترين نقطه جهان است.

وي با اشاره به ابعاد سياسي شخصيت امام رضا (ع) گفت: امام هشتم نه تنها در رفتار و اخلاق بلكه در عرصه سياسي نيز از قدرت بالايي برخوردار بود.

عضو خبرگان رهبري افزود: دانش بالاي اين بزرگوار باعث شد از تمام توطئه ها و نقشه هاي مامون كه براي تخريب شخصيت آن حضرت طراحي مي شد سربلند بيرون آيد.

وي اظهار كرد : امام رضا (ع) در جنگ نرم دشمن گوي سبقت را از دشمنان ربود و توانست توطئه هاي آنها را خنثي كند.

حجت الاسلام والمسلمين ديرباز حلم و بردباري امام رضا (ع) در مقابل دشمنان را برگرفته از اخلاق نبوي دانست و افزود: با اينكه مامون با تشكيل جلسات متعدد با حضور علماي اديان و ساير فرق مذهبي سعي در تخريب چهره حضرت داشت، آن حضرت با حلم و صبر خويش حضوري شايسته در اين جلسات داشته و موجب تبليغ اسلام به دنيا مي شدند.

وي در خصوص ناميده شده امام رضا (ع) به عالم آل محمد نيز گفت: همه ائمه هدي (ع) عالم بودند ولي ظهور علم آنان فراهم نشد اما ظهور علم امام رضا (ع) چه در مدينه و به ويژه در سفر به ولايت خراسان و ارتباطش با ساير اديان و مذاهب باعث معروف شدن ايشان به عالم آل محمد شد.

** سبك زندگي امام رضا (ع) نسخه شفابخش جهان امروز است

رئيس حوزه هاي علميه آذربايجان غربي نيز ضمن گراميداشت سالروز شهادت امام هشتم شيعيان جهان به خبرنگار ايرنا گفت: سبگ زندگي و سيره امام رضا (ع) نسخه شفابخش جهان امروز است.

حجت الاسلام محمدجواد قهرماني افزود : انديشه و افكار بلند امام رضا (ع) در طول تاريخ و در دوران حيات خود توانست به بسياري از مجهولات جامعه بشري پاسخ داده و راهي روشن براي بشريت بگشايد.

وي اظهار كرد: امام هشتم با هجرت خود به ايران توانست نقطه اشتراك تمام اقوام و اديان و مذاهب باشد چنانكه امروزه از دورترين نقطه جهان هزاران هزار زائر مهمان حرم اين امام بزرگوار مي شوند.

رئيس حوزه هاي علميه استان اضافه كرد: تقويت وحدت و برچيدن نفاق و دورنگي از جامعه از ديگر بركات حضور امام رضا (ع) در سرزمين ايران بود وي توانست همه اقوام و مذاهب را در كنار هم قرار داده و كينه و نفاق را از ميان آنان برچيند.

حجت الاسلام قهرماني يادآوري كرد: تقويت مكتب تشيع و بارور شدن آن و همچنين گسترش حوزه هاي علميه از ديگر نتايج و ثمرات حضور امام رضا (ع) در ايران بود.

وي با بيان اينكه وجود حرم امام هشتم در ايران بركتي بزرگ براي ملت ايران است گفت: اين بركت ارزشمند توانسته بزرگترين تحليگران و متفكران غربي را به سوي خود فراخواند و در دل و جان آنها نفوذ كند و به عبارتي مي توان گفت امام هشتم عامل بزرگ گسترش و شكوفايي اسلام در سراسر جهان است.

رئيس حوزه هاي علميه استان ادامه داد : امام رضا (ع) توانست وحدت كاملي بين اهل تشيع بوجود آورده و فراتر از آن مذاهب و اديان ديگر را مجذوب خود كند و بي دليل نيست كه در تفسير شخصيت اين امام بزرگوار گفته شده رضا بدان جهت ناميده شد كه مورد رضاي دوست و دشمن بود.

وي افزود: امام هشتم در عرصه سياست نيز شخصيتي بي همتا بود و توانست ظالمان و حكام جور زمان خودرا به مبارزه خوانده و در برابر آنها به پيروزي دست يابد.

آخرين روز ماه صفر برابر با سالروز شهادت امام هشتم شيعيان حضرت موسي الرضاست.

8135/581