۲ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81435794
T T
۰ نفر
آیین تشییع و خاكسپاری شش شهید گمنام در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - آیین تشییع و خاكسپاری 6 شهید گمنام روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج ( ع ) با حضور گسترده مردم مومن و ولایت مدار یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور رییس كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس و مسوولان استان یزد برگزار شد.

این آیین با اقامه نماز بر پیكر این شهیدان ساعت 9 صبح از امام زاده جعفر (ع) آغاز و سپس پیكرهای 6 شهید گمنام بر روی شانه و دستان هزاران شهروند یزدی تا میدان امیرچقماق تشییع شدند.

در مسیر تشییع، شركت كنندگان با سینه زنی و سردادن شعار الله اكبر، 'این گل پرپر از كجا آمده از سفر كرببلا آمده'، برای این لاله های خونین بال گمنام عزاداری كردند.

حضور قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان كه با سینه زنی همراه بود جلوه خاصی به این مراسم داده بود و دو تابوت حامل پیكرهای شهیدان گمنام توسط بانوان شركت كننده تشییع می شد.

پیكرهای مطهر این 6 شهید گمنام پس از تشییع از امام زاه جعفر (ع) و خیابان قیام در محوطه میدان امیرچقماق آرام گرفت.

پیكر دو شهید گمنام نیز روز گذشته در همین محل به خاك سپرده شد.

گزارش ایرنا حاكی است، پس از پایان خاكسپاری شهدای گمنام، نماز ظهر و عصر نیز در این همین محل با حضور خیل انبوه مردم شهید پرور و مومن یزد اقامه شد.

616/7536/ 605
۰ نفر