۲ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۹
کد خبر: 81435873
T T
۰ نفر
يكي از رهبران جنبش انصار الله در صنعا ترور شد

تهران-ايرنا- پايگاه خبري اليوم السابع امروز سه شنبه از ترور يكي از سران جنبش انصار الله در مركز صنعاء پايتخت يمن خبر داد.

بر اساس اين گزارش رسانه هاي عربي اعلام كردند كه 'فيصل الشريف' يكي از رهبران جنبش انصار الله در مركز صنعاء ترور شد.

اين رسانه ها جزئيات بيشتري از اين خبر را منتشر نكردند.

از سوي ديگر شبكه الميادين نيز گزارش داد كه نيروهاي امنيتي يمن در شهر 'عتق' واقع در استان 'شبوه' يك جوان را به ضرب گلوله كشتند.

در همين حال پنج انفجار صبح امروز(سه شنبه) محله قديمي وعمدتا شيعه نشين شهر 'صنعا' پايتخت يمن را به لرزه درآورد كه در پي آن دست يكم يك يمني كشته ويك تن زخمي شدند.

همچنين گزارش ها حاكي از آن است كه روز گذشته نيز يك معترض يمني از هواداران جنبش جنوب يمن كه خواستار استقلال و جدايي هستند در جريان اعتراضات مدني به ضرب گلوله پليس در شهر 'عتق' در استان 'شبوه' كشته شد.

فعالان و شاهدان عيني اعلام كردند كه اين معترض يمني زماني كشته شد كه همراه با ساير معترضان راه هاي اصلي شهر'عتق'را براي فراخواندن ساكنان شهر جهت پيوستن به اعتراضات مدني كه جنبش جدايي طلب جنوب هر دوشنبه آن را ترتيب مي دهد، بستند.

گروه انصار الله يمن در ماههاي اخير در مبارزه با شبه نظاميان وابسته به 'القاعده' در اين كشور به موفقيت هاي بزرگي دست يافته و آنان را از بخش هاي مهمي از يمن بيرون رانده است.

اين گروه همچنين در ماه هاي اخير كنترل صنعا پايتخت يمن را به دست گرفته و شبه نظاميان مسلح رامجبور به خروج از اين شهر كرده است.

يمن همچنين با فعاليت تروريست هاي القاعده و جنبش جدايي خواهان جنوب، دست به گريبان است .

رسانام**9329** 1064
۰ نفر