۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81436786
T T
۰ نفر
22 مسافر گرفتار شده در كولاك در محور تكاب - شاهين دژ نجات يافتند

مهاباد - ايرنا - نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر تكاب، 22 مسافر گرفتار شده در برف و كولاك را گردنه ˈمائين بلاغˈ در محور تكاب به شاهين دژ نجات دادند .

رييس جمعيت هلال احمر تكاب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد از مسافران كه اعضاي هفت خانوار بودند شب گذشته با تلاش امدادگران جمعيت هلال احمر تكاب نجات داده شدند .

جعفر سعيدي افزود: پنج دستگاه از اين خودروها در محور شاهين دژ به تكاب در گردنه مايين بلاغ و دو ستگاه خودروي ديگر نيز در محور تكاب به سقز در كولاك شديد گرفتار شده بودند .

وي اضافه كرد: علاوه بر آنها، يك دستگاه نفتكش حاوي مواد سوختي نيز كه به دليل لغزندگي جاده و كولاك شديد در گردنه مايين بلاغ گرفتار شده و قادر به حركت نبود نيز با تلاش امدادگران اين جمعيت رهاسازي شد.

سعيدي گفت: بارش برف در چند روز اخير در گردنه ˈمائين بلاغˈ واقع در محور شاهين دژ - تكاب باعث شد تا ارتفاع برف در اين منطقه به بيش از 20 سانتي متر رسيده و كولاك شديد تردد در اين محور را با مشكلات زيادي مواجه سازد .

وي اضافه كرد: بروز اين پديده كه با مه غليظ همراه شده بود باعث كاهش ديد در اين گردنه شده و تردد در آن را بدون زنجير چرخ غير ممكن ساخته بود .

رييس جمعيت هلال احمر تكاب از رانندگاني كه قصد تردد در اين محور مواصلاتي را دارند خواست تا وسايل نقليه خود را به زنجير چرخ و ديگر تجهيزات زمستاني مجهز سازند .

تكاب در جنوبي ترين نقطه آذربايجان غربي و در يك منطقه سردسير و كوهستاني واقع شده است .

584/8136