۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81437896
T T
۰ نفر

ساري- ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران بر جايگاه ويژه نماز در جلوگيري از فساد اخلاقي تاكيد كرد.

حجت الاسلام ' عباسعلي ابراهيمي ' با اشاره به نبود نمازخانه در شهرك‌ها و برخي دانشگاه‌ها عنوان كرد: جايگاه نماز در بازدارندگي از فساد اخلاقي بسيار ويژه است و مسئولان در ترويج مسائل فرهنگي و ديني توجه ويژه‌اي داشته باشند.

وي افزود: با توجه به اهميت اعتقادي نماز و توصيه‌هايي كه از ائمه(ع) به ما رسيده بايد همه ما در ترويج اين واجب الهي دغدغه داشته باشيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تصريح كرد: برگزاري 50 گفتمان با محوريت نماز، برگزاري دوره آموزش آداب و اسرار نماز، اجراي طرح پله‌هاي آسماني، برگزاري كارگاه آموزشي توانمندسازي خانواده، برگزاري دوره آموزشي تربيت مبلّغان و مروجان نماز از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز مازندران بود.

وي با اشاره به اينكه كانون مساجد مازندران بيش از هزار نفر عضو دارد، افزود: در سال‌ جاري از شش دستگاه كه توجه جدي در اقامه نماز داشتند تقدير ويژه مي‌شود.

ابراهيمي با اشاره به اينكه با دستگاه‌هاي اجرايي استان تفاهم نامه همكاري در امر نماز منعقد شد، اظهار كرد: اين دستگاه‌‌ها با تعيين رابطين نماز ضمن نشر فرهنگ نماز و اقامه نماز در اول وقت و توجه به وقت نماز و ارزيابي نمازخانه و مسائل مربوط به آن را گزارش مي‌دهند.

وي افزود: بايد شوراي اقامه نماز هر چه زودتر برگزار شود و در آن مباحثي درباره تولي‌گري مسجد و ناكافي بودن مساجد بين راهي استان و مباحث مربوط به تعمير و نگهداري مساجد مورد توجه قرار گيرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: با توجه به اينكه مقام معظم رهبري عدم توجه به وقت نماز را نوعي وقاحت مي‌داند همه ادارات 20 دقيقه اول وقت نماز را تعطيل و به نماز اختصاص دهند.

وي افزود: شهرداران و اعضاي شوراي شهر در پخش اذان به نحوي مديريت كنند كه اذان در تمام شهر پخش شود.

ابراهيمي با اشاره به نبود نمازخانه در شهرك‌ها و برخي دانشگاه‌ها عنوان كرد: جايگاه نماز در بازدارنگي فساد اخلاقي بسيار ويژه است و مسئولان در ترويج مسائل فرهنگي و ديني توجه ويژه‌اي داشته باشند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي ارشاد مازندران با حضور آيت‌الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه در مازندران و ربيع فلاح، اساندار مازندران از اداره‌كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي، شركت گاز مازندران، اداره‌كل زندان‌هاي استان مازندران، مركز صدا و سيماي مازندران، اداره‌كل تبليغات اسلامي مازندران، شهرداري ساري، علوم پزشكي و خدمات درماني مازندران، استانداري مازندران تقدير شد.ك/1

608