۵ دی ۱۳۹۳، ۲۳:۵۲
کد خبر: 81439020
T T
۰ نفر

كریسمس به رنگ ابولا برای مردم لیبریا

۵ دی ۱۳۹۳، ۲۳:۵۲
کد خبر: 81439020
كریسمس به رنگ ابولا برای مردم لیبریا

تهران- ایرنا- كشورهای غرب آفریقا كه در یك ساله گذشته صدها قربانی ناشی از ویروس مرگبار ابولا داشته اند و مردم این كشورها این روزها نمی توانند عید كریسمس برگزار كنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه لوپوئن،‌ این روزها در حالی كه مسیحیان جهان به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی خود را برای خرید كادو و لباس های نو مهیا می كنند، مردم كشور لیبریا در غرب آفریقا تنها در اندیشه مقابله با ویروس مرگبار ابولا هستند.

ابولا در این كشور تاكنون سه هزار و 400 قربانی گرفته است.

«عیسی شه آ» یكی از مغازه داران شهر 'مونرویا' پایتخت لیبریا در این باره می گوید: این بدترین عید پاك بعد از درگیرهای داخلی سال 1989 تا 2003 میلادی است كه بیش از 250 هزار كشته داشت. ویروس ابولا به شدت زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: فروش ما بسیار كم شده است و برای عید پاك نیز نتوانستیم طبق پیش بینی های خود بفروشیم. شما در شهر فقط تابلوهای هشدار دهنده مقابله با بیماری ابولا را می بینید.

«سونی فاشیا» یكی از شهروندان مونرویا نیز گفت: «بر خلاف سال های گذشته، مردم به خرید كادو و لباس رو نیاورده و بیشتر به این اكتفا می كنند كه غذا و امكانات مقابله با ویروس ابولا را تهیه كنند. ما در دوره بسیار خطرناكی قرار داریم. ابولا همه جا هست و باید درآمدهای خود را برای شرایط خاص پس انداز كنیم.»

«ژوزفین» 35 ساله در این باره می گوید: «مردم در شرایطی نیستند كه فقط در اندیشه خرید كادو یا لباس باشند و به ابولا فكر نكنند. من سه فرزند دارم اما از ابولا می ترسم و چندان به عید فكر نمی كنم.»

«رولف رایس» نیز می گوید: كریسمس امسال به رنگ ابولاست.

براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تاكنون هفت هزار و 693 تن در جهان به دلیل ابتلا به ویروس مرگبار 'ابولا' جان باخته اند. همچنین شمار مبتلایان به این ویروس نیز به 19 هزار و 695 تن رسیده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد كه بیشتر مبتلایان و قربانیان به ابولا در سه كشور آفریقایی گینه، لیبریا و سیرالئون ثبت شده اند.

سیرالئون از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری با ثبت 9 هزار و چهار مورد در صدر این فهرست قرار دارد.

رسانام**1502** 2023