۸ دی ۱۳۹۳، ۸:۲۴
کد خبر: 81441928
T T
۰ نفر
هنرمندان متعهد نیاز امروز جامعه و نظام اسلامی را بشناسند

قم ـ ایرنا ـ معاون هماهنگ كننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: هنرمندان متعهد و ارزشی امروز باید نیاز نظام اسلامی و جامعه جهانی را به خوبی بشناسند و با پرداختن به دغدغه های اساسی، زمینه سعادت و سلامت جامعه را فراهم بیاورند.

به گزارش ایرنا، 'رضا فقیهی' یكشنبه شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان قم با بیان این مطلب افزود: هنرمند دینی و متعهد قطعا نمی تواند بی تفاوت و به راحتی از كنار مشكلات، نیازها و آسیب های جامعه پیرامون خود عبور كند.

وی با بیان اینكه هنرمندان متعهد و ارزشی باید به دنبال پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد،خاطرنشان كرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف متعالی خود به هنر و هنرمندان نیازمند است تا آنان با تكیه بر حق و حقیقت، اندیشه انقلابی و مكتبی خود را با خلق آثار هنری فاخر و ارزشمند به منصفه ظهور برسانند.

معاون سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم، حقیقت و زیبایی را دو واژه شكل دهنده به هنر دانست و گفت: اگر آثار هنری به زیبایی و بر اساس حقیقت شكل بگیرد، ماندگار خواهد بود و قطعا آثار هنری بدل سازی شده، در طول زمان پوچی و توخالی بودن خود را نشان می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه نهم دی و خنثی شدن فتنه ها و توطئه های دشمنان، خاطرنشان كرد: پیش از فتنه سال 88، مستكبران غربی و برخی چهرهای سیاسی دركشور به دنبال بدل سازی در جامعه و هموار كردن مسیری برای جلوه دادن ناحق های ناپسند به صورت حق بودند.

فقیهی با بیان اینكه آتش فتنه در كشورمان، عوارضی را از خود برجای گذاشته است كه سالها باید تاوان آن را بپردازیم، اظهار داشت: اقتدار، عظمت و قدرت بازدارندگی كه انتخابات پرشور و حماسی مردم می توانست برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد، با تیر فتنه گران هدف قرار گرفت و حتی آثار سوء این لكه ننگ را می توان در خارج از مرزهای كشورمان و در جنگ سوریه و غزه نیز دنبال كرد.

وی در پایان با بیان اینكه جریان فتنه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر بسیاری از آفات و آسیب ها واكسینه كرده است، تصریح كرد: امروز بحمدالله ملت غیور كشورمان نسبت به سالهای پیش از فتنه، بصیرتر و حضور آنها در صحنه های دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی بیشتر و افزون تر است.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان قم با قرائت بیانیه پایانی داوران و معرفی نفرات برگزیده در بخش های پوستر، كاریكاتور، نقاشی، حجم سازی، نگارگری و نقاشی دیواری در تالار شهید آوینی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پایان یافت. ك/3

8146/ 550/