۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81442844
T T
۰ نفر
طرح جامع مشهد در شوراي عالي شهرسازي كشور تصويب شد

مشهد - ايرنا - معاون شهرسازي و معماري شهرداري مشهد از تصويب طرح جامع اين شهر در شوراي عالي شهرسازي كشور و با تاكيد بر رويكرد فرهنگي بافت اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري مشهد، محمد رضا حسين نژاد گفت: با توجه به تاييد نهاد مطالعات و توسعه عمران شهرداري مشهد، بافت اطراف حرم مطهر رضوي، يكپارچه ‌سازي و به ساختار مركزي شهر مشهد متصل مي شود.

وي افزود: محدوده حرم مطهر رضوي با 360 هكتار و محدوده مركزي شهر با 800 هكتار به عنوان سند بالادستي شهر مشهد مطرح هستند كه يكپارچه سازي خواهند شد.

وي اظهار كرد: فصل مشترك محدوده و حريم شهر مشهد – شانديز به دليل اينكه جزو تقسيمات كشوري است، به تصويب نرسيد و تصميم ‌گيري نهايي در اين باره به وزارت كشور محول شد.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري مشهد گفت : طرح جامع شهري، طرح بلند مدت است كه در آن نحوه استفاده از اراضي و منطقه ‌بندي مربوط به حوزه‌ هاي مسكوني، صنعتي، بازرگاني، اداري، كشاورزي، تأسيسات و تجهيزات و تسهيلات شهري و نيازمندي ‌هاي عمومي شهري، خطوط كلي ارتباطي و محل مراكز انتهايي خط پايانه و فرودگاه ‌ها، تعيين مي شود.

وي با بيان اينكه نخستين مطالعات طرح جامع شهر مشهد در سال 1346 با افق سال 1370 آغاز شد، افزود: در سال 1349 مرحله نخست آن و در سال 1350 مرحله دوم آن به تاييد و در سال 1352 به تصويب رسيد.

حسين نژاد با بيان اينكه طر جامع دوم در سال 1372 به تصويب رسيد، گفت: در طرح جديد نيز كه سومين طرح جامع شهر مشهد است، مساحت محدوده شهر 30 هزار و 558 هكتار و مساحت حريم شهر 77 هزار و 541 هكتار در افق 1405 تعيين شده است.

كلانشهر مشهد با 289 كيلومتر مساحت و سه ميليون نفر جمعيت، به خاطر وجود بارگاه منور رضوي سالانه پذيراي بيش از 27 ميليون زائر است.

7505 / 664