۸ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۱۷
کد خبر: 81443126
T T
۰ نفر
مديران و روساي ورزشي استان ها، صاحبان اصلي ورزش هستند

رشت - ايرنا - معاون توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني وزير ورزش و جوانان گفت: مديران و روساي ورزشي استان ها و شهرها، صاحبان اصلي ورزش كشور محسوب مي شوند.

به گزارش ايرنا ، 'نصرالله سجادي' عصر دوشنبه در جلسه با مسوولان ورزش استان گيلان در رشت افزود : بار اصلي ورزش به دوش هيات ها و مسوولان ادارات ورزش است و با تلاش اين افراد است كه ورزش در ميادين مختلف مي درخشد .

وي اظهاركرد : اگر مسوولان ورزش در استان ها نتوانند خوب كار كنند ، تيم هاي ملي ما نتايج خوبي را كسب نمي كنند و نمي توانيم در ميادين بين المللي موفق باشيم و سهم اصلي موفقيت ها به شهرستانها ، هيات هاي ورزشي و باشگاه ها مربوط است .

معاون توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني وزير ورزش و جوانان در ادامه به وضعيت انتخابات فدراسيون ها اشاره و بيان كرد: ما درصدد هستيم تا اساسنامه و آيين نامه هاي فدراسيون را آماده و به روزرساني و مشكلات آنان را نيز حل كنيم و تاكنون نيز در 29 فدراسيون انتخابات برگزار شده است .

وي ادامه داد : سرپرست هر فدراسيون مي تواند در انتخابات شركت كند اما براي اينكه شائبه اي پيش نيايد ، تصميم گرفتيم كه سرپرست در انتخابات شركت نكند و از اين 29 فدراسيون فقط رشته كشتي بود كه سرپرست آن به توصيه وزارت ورزش كانديدا و به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شد .

سجادي خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه طي هشت سال گذشته هر فردي كه در فدراسيون سرپرست بوده، به عنوان رييس فدراسيون نيز انتخاب شد كه البته اين امر غيرقانوني نبود اما ما تصميم گرفتيم كه سرپرست، كانديدا نشود.

وي در ادامه با تقدير از تشكيل كانون پيشكسوتان ورزش در گيلان گفت : ما اين طرح را در وزارتخانه معرفي خواهيم كرد تا ساير استان ها نيز از گيلان الگوبرداري كنند و موسسه پيشكسسوتان ورزش را تشكيل دهند و ما نيز در وزارتخانه در حد توان از اين موسسه حمايت مي كنيم .

وي در مورد روساي هيات هاي ورزشي نيز افزود : ريس هيات ورزش به صورت افتخاري كار مي كند و حقوقي دريافت نمي كند اما اگر فردي در استاني تمام وقت خود را صرف هيات مي كند؛ با هماهنگي با مديركل ورزش آن استان مي تواند از منابع هيات ، حقوقي را براي خود درنظر بگيرد.

در ابتداي اين جلسه نيز تعدادي از مسوولان و روساي هيات هاي ورزشي استان گيلان در مورد مسايل و مشكلات خود صحبت كردند كه مي توان به مشكلات كاركنان قراردادي اداره كل ورزش و جوانان گيلان ، نبود خانه كشتي در اين استان ، مشكلات ورزشگاه 15 هزار نفره و پيست دوهزار متري قايقراني در حال احداث بندرانزلي ، نداشتن حتي يك استخر استاندارد در گيلان و تعطيلي حدود يك و نيم ساله تنها استخر مركز گيلان ، دغدغه شغلي قهرمانان ورزش و احداث اولين ورزشگاه ساحلي در گيلان اشاره كرد .

در اين جلسه كه در سالن آمفي تئاتر مهمانسراي المپيك مجموعه ورزشي شهيد عضدي رشت برگزار شد، مديركل ورزش و جوانان گيلان، روساي هيات هاي ورزشي، پيشكسوتان و ساير مسوولان ورزش استان حضور داشتند.ك/3

7285 / 695/686
۰ نفر