۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81446935
T T
۰ نفر
جاده ايمن ، مطالبه ساكنان بخش مركزي دزفول كه جدي گرفته نمي شود

دزفول - ايرنا - بخش مركزي دزفول با 110 هزار نفر جمعيت به عنوان پرجمعيت ترين بخش اين شهرستان از ضعف زير ساخت هايي چون جاده ايمن و استاندارد رنج مي برد.

به گزارش ايرنا بخش مركزي دزفول با پنج شهر و 38 روستا به رغم گستردگي از جاده مناسب برخوردار نبوده و اين امر موجب شده تا اهالي اين بخش شاهد حوادث خونبار رانندگي در جاده هاي غير استاندارد باشند.

به گفته اهالي تمام جاده هاي بخش مركزي دزفول نياز به بازسازي داشته و تاكنون هيچكدام از جاده هاي روستايي اين بخش به طور كامل بازسازي و بهسازي نشده است.

در آخرين حادثه رانندگي كه در جاده صفي آباد دزفول بين يكدستگاه سواري پرايد با يك دستگاه تريلر رخ داد راننده 27 ساله پرايد زير چرخ هاي تريلر جان سپرد.

اهالي بخش مركزي دزفول جاده شهر ميانرود ، امام و نيز جاده روستاي بن جعفر را از جمله جاده هاي حادثه خيز اين شهرستان با حوادث رانندگي متعدد دانسته كه به رغم ترافيك سنگين از روشنايي مناسبي نيز برخوردار نمي باشند.

وجود كانال هاي آبياري كشاورزي در مجاورت جاده هاي روستايي بخش مركزي دزفول نيز حوادث رانندگي را در اين بخش تشديد كرده است.

در حادثه سقوط يكدستگاه وانت بار به كانال آبياري در مسير جاده سنجر در بخش مركزي دزفول در مرداد ماه پارسال 13 تن از سرنشينان خودرو در كانال آبياري غرق شدند.

جاده هاي كم عرض ، غير استاندارد و فاقد روشنايي روستاهاي انقلاب ، بنه عيسي ،بنه عبدمحمد ، روستاهاي زاويه و ساير روستاهاي بخش مركزي كه در مزارع كشاورزي و باغات مركبات محصور شده رانندگي را دشوار كرده است.

به گفته بخشدار مركزي دزفول برخي جاده هاي اين بخش از جمله جاده روستاي بن جعفر و جاده هاي برون شهري با ترافيك نسبتا سنگين از استاندارد لازم برخوردار نيستند.

' غلامعلي سعادتي پور' افزود:جمعيت بالاي شهرستان دزفول و نيز قطب گردشگري منطقه مي طلبد تا توجه بيشتري نسبت به جاده هاي اين شهرستان صورت گرفته و نسبت به تعريض و ايمن سازي جاده هاي اين شهرستان اقدام لازم صورت گيرد.

وي افزود: به دليل كم عرض بودن بسياري از جاده هاي روستايي بخش مركزي ، سوانح رانندگي در اين جاده ها افزايش يافته كه خسارات مالي و جاني بسياري براي شهروندان به دنبال داشته است.

بهشدار مركزي دزفول خواستار ساماندهي وايمن سازي جاده هاي بخش مركزي دزفول شد و گفت:علاوه بر مشكل جاده ، كمبود آب آشاميدني ناشي از فرسودگي شبكه انتقال از ديگر مشكلات اين بخش بوده كه ساكنان بسياري از روستاها را با مشكل مواجه كرده است.

سعادتي پور با اشاره به جمعيت 110 هزار نفري بخش مركزي دزفول از كمبود فضاي آموزشي به عنوان ديگر مشكل اين بخش نام برد و اظهار كرد: اكثر آموزشي بخش مركزي دزفول فرسوده بوده و نيازمند بهسازي است.

بخشدار مركزي دزفول گفت:به رغم اقدامات اداره نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس و نيز كمك خيرين همچنان فضاهاي آموزشي موجود در بخش مركزي دزفول جوابگوي نياز نبوده و بايد اعتبار ويژه اي به رفع كمبود فضاي آموزشي اين بخش اختصاص يابد.

سعادتي پور تغيير كاربري اراضي كشاورزي را تهديدي جدي براي بخش كشاورزي دزفول دانست و گفت: ساخت و ساز در اراضي كشاورزي همچنين ساخت و سازهاي غير مجاز در بخش مركزي دزفول مشكلي است كه جلوگيري از ادامه آن اقدام جدي سازمان جهاد كشاورزي و منابع طبيعي را مي طلبد.

وي افزود:برخي روستاهاي بخش مركزي دزفول از جمله روستاهاي زاويه ها از خدمات تلفن ثابت محروم بوده كه انتظار مي رود اداره مخابرات براي حل اين مشكل وارد عمل شود.

نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي نيز احداث جاده ايمن و استاندارد را مهمترين مطالبه اهالي روستاهاي دزفول از دولتمردان عنوان كرد.

' عباس پاپي زاده ' فقدان جاده ايمن و استاندارد را يكي از مشكلات عمده مناطق مختلف شهرستان دزفول به ويژه بخش هاي سردشت و شهيون و بخش مركزي برشمرد.

وي گفت:تكميل طرح نيمه تمام چهار راه آوج در بخش مركزي و در مسير جاده دزفول ، شوش و مسير شهرهاي تابعه اين شهرستان 100 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

پاپي زاده با بيان وضعيت نامناسب شهرستان دزفول از نظر زير ساخت هاي لازم به ويژه در بخش جاده افزود:پل چهار راه آوج دزفول به همراه چند طرح ديگر اين شهرستان در بخش جاده در قالب يك پروژه ملي ارائه شده است.

رييس اداره راه وشهرسازي دزفول نيز گفت:براي تعريض و ايمن سازي جاده روستاي بن جعفر 40 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

' منصور نظريان سياهپوش' افزود: عمليات لكه گيري جاده محمدبن جعفر دزفول به طول چهار كيلومتر و با صرف پنج ميليارد ريال انجام شد.

وي گفت:به منظور كاهش سوانح رانندگي در جاده بن جعفر بخش مركزي دزفول ، تعريض و ايمن سازي اين جاده با تخصيص اعتبار لازم ضروري است.

نظريان سياهپوش افزود:عمليات روكش آسفالت جاده دزفول ، شوشتر نيز با اعتباري افزون بر يكصد ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي آغاز شده كه طي امسال تكميل خواهد شد.

7278/648