۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81449218
T T
۰ نفر
تشخیص بموقع اختلالات یادگیری كودكان درآینده آنان موثر است

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران تاكید كرد: تشخیص بموقع اختلالات یادگیری كودكان در زندگی آینده آنان موثر است.

«الهام شیرازی » فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: عمده ترین اختلالات یادگیری به خواندن، نوشتن و یادگیری ریاضیات مربوط است.

وی تصریح كرد: تشخیص بموقع اختلالات تكاملی همچون « اختلالات یادگیری»، بویژه در دو یا سه سال اول زندگی كودكان، پیش آگاهی خوبی خواهد داد تا مداخلات درمانی زودتر آغاز شود.

وی یادآور شد: چون دستیابی به نتایج مناسب خدمات درمانی در طولانی مدت حاصل می شود لذا با درمان بموقع كودك، این فرصت جهت استفاده از نتایج درمان و یادگیری در دوران مدرسه برای او وجود خواهد داشت.

شیرازی اظهارداشت: روان ، مجموعه ای از افكار، احساسات و رفتارهاست و اختلالات تكاملی در كاركرد برتر مغز نمود می یابد و روانپزشكان می توانند علامت های مربوط به اختلالات تكاملی را در افكار، احساس و یا رفتار فرد ببینند.

وی افزود: پزشكان براساس همین علامت ها، می توانند تشخیص بدهند كه فرد دچار چه اختلال مغزی شده است.

وی، بیش فعالی، كم تمركزی، كند ذهنی، اختلالات طیف اوتیسم، اختلال یادگیری، اختلال كنترل ادرار، اختلال تكامل حركات ظریف و تعادل حركتی و اختلال یادگیری زبان مادری را از انواع اختلالات مغزی عنوان كرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: هریك از این اختلالات ، علایم و مداخلات درمانی خاص خود را دارد.

شیرازی ادامه داد: این اختلالات از تكامل كودك در دوران جنینی و یا پس از تولد از رشد مناسب و معمول كودك جلوگیری می كند كه با تشخیص زودهنگام ، می توان نسبت به درمان آنها اقدام كرد و زندگی آینده كودك را بهبود بخشید.

همایش اختلالات عصبی - تكاملی با حضور و ارایه مقالات علمی روانپزشكان ، روانشناسان ، متخصصان مغز و اعصاب ، متخصصان كودكان ، متخصصان علوم اعصاب ، متخصصان توانبخشی از سراسر كشور در روزهای 17 و 18 دی ماه در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

اجتمام**9188**1776