سيدهادي خازني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به بازديد اخير مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه هاي كشور از اين فرودگاه اشاره كرد و افزود: در اين بازديد جابه جايي شبكه گاز در مسير باند بتني، تملك زمين، ساخت ترمينال جديد، تجميع ساختمان هاي اداري و ساختمان تكنيكال بلاك كه جزو مشكلات زيرساختي فرودگاه براي بين المللي شدن است، مطرح شد.
وي انجام چنين اقداماتي را جزو طرح هاي مصوب سفرهاي استاني دولت گذشته دانست و ادامه داد: بنا به تاكيد مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه هاي كشور قرار شد اين موانع به زودي برطرف شود.
رييس فرودگاه رامسر ابراز اميدواري كرد، در نشست آتي با مسوولان، اين مشكلات برطرف و شاهد بين المللي شدن فرودگاه در اين منطقه گردشگرپذير باشيم.
براساس آمار، براي رفع موانع بين المللي شدن فرودگاه رامسر حدود 500 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است؛ تاكنون براي انجام عمليات اجرايي اين طرح حدود هزار ميليارد ريال هزينه شده كه بيشتر آن صرف ساخت باند بتني فرودگاه شده است.
توسعه باند فرودگاه رامسر با هدف بين المللي شدن آن از طرح هاي مصوب دولت گذشته بود؛ طبق وعده مسوولان وقت قرار بود اين پروژه در دهه فجر سال 91 به بهره برداري برسد.
اختصاص 40 هكتار زمين براي ساخت دستگاه كمك ناوبري و سالن ترانزيت از ديگر مشخصات اين طرح بوده است.
فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهاي تشريفاتي احداث شد، ولي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با توسعه اين فرودگاه، سيل عظيمي از زايران از اين مكان به مشهد مقدس و بالعكس جابه جا مي شوند.
هم اكنون پرواز هفتگي در مسير تهران - رامسر - مشهد و بر عكس از فرودگاه رامسر برقرار است.
غرب مازندران داراي دو فرودگاه يكي در رامسر و ديگري در نوشهر است.
624/1535/608/ 2025
نوشهر - ايرنا - رييس فرودگاه رامسر گفت: برخي از مشكلات زيرساختي اين فرودگاه كه مانع از بين المللي شدن آن است، در جلسه اي با حضور مدير عامل شركت مادر تخصصي فرودگاه هاي كشور بررسي مي شود.