۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 81453446
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه:اقتصاد كرمانشاه با نقش آفرینی اصناف شكوفا می شود

كرمانشاه - ایرنا - استاندار كرمانشاه گفت: بازاریان و اصناف نقشی اساسی در اقتصاد ایفا می كنند و با نقش آفرینی گسترده آنها اقتصاد كرمانشاه شكوفا می شود.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رضایی بابادی كه در جمع نمایندگان اصناف كرمانشاه سخن می گفت با تاكید بر نقش محوری اصناف و بازاریان در عرصه اقتصاد اظهار داشت: هم اكنون 17 درصد تولید ناخالص داخلی كشور مربوط به اصناف و بازاریان است كه یك رقم بالا محسوب می شود با توجه به چنین جایگاه مهمی، مدیریت استان نیز به دنبال تقویت هر چه بیشتر این مجموعه ارزشمند است.



* استقبال از نقش آفرینی بیشتر اصناف



وی با تاكید بر این نكته كه دولت علاقه مند به نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی و بویژه اصناف و بازاریان، در همه زمینه هاست عنوان كرد: با فراهم كردن زمینه های لازم برای حضور بیشتر اصناف و بازاریان می توانیم بسیاری از مشكلات موجود در عرصه اقتصاد و اشتغال را حل كنیم.

رضایی بابادی همچنین اظهار داشت: اصناف به تشكل های فعلی اكتفا نكنند و برای توسعه بیشتر فعالیت های اقتصادی خویش نسبت به ایجاد كنسرسیوم هایی در زمینه های مختلف اقدام كنند، اگر فعالیت های اصناف و بازاریان به شكل مناسبی ساماندهی شوند با كمك آنها می توان بخش بزرگی از مشكلات موجود را حل كرد.



* بازار كرمانشاه در طول تاریخ یك موقعیت ممتاز داشته است



استاندار كرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح جایگاه ممتاز تاریخی بازار كرمانشاه پرداخت و گفت: برخورداری از امتیازات ویژه ای همچون؛ قرار گرفتن در مسیر زوار كربلا، داشتن مرز طولانی با كشور عراق، ارتباط منطقه ای با استان های مجاور و استان های مرزی كشور همسایه موقعیت ممتازی به كرمانشاه بخشیده است.

رضایی بابادی در همین راستا افزود: با توجه به چنین مزیت ها و پتانسیل هایی كرمانشاه در طول تاریخ یكی از مهم ترین مراكز اقتصادی و خدماتی در غرب ایران بوده و قسمت اعظم این محوریت به دلیل اهمیت بازار كرمانشاه بوده است كه باعث شده این حجم بالا از فعالیت های اقتصادی و خدماتی در كرمانشاه انجام شود و این روند می تواند روز به روز گسترش بیشتری داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از گفته هایش با تاكید بر لزوم مقابله با رانت خواری در عرصه اقتصاد، عنوان كرد: دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال شفاف كردن اوضاع اقتصادی كشور است تا كسی نتواند از رانت استفاده كند، به همین خاطر با جدیت به دنبال اجرای طرح استان مجازی در كرمانشاه هستیم تا همه اطلاعات شفاف و قابل دسترس همگان باشد و در این میان افراد توانمند فضای مناسب تری برای فعالیت داشته باشند.

نمایندگان اصناف مختلف نیز در این جلسه به ارائه دیدگاه ها و طرح مشكلات خود پرداختند.

567