استاندار: عالمانه اداره کردن استان یعنی ثروت‌آفرینی و اشتغالزایی برای کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه تاکید کرد: عالمانه اداره کردن استان یعنی فکر کردن برای ثروت‌آفرینی و نقش‌آفرینی در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار که در این مسیر توقع همراهی از اصناف را داریم.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «محمدطیب صحرایی» در آیین تجلیل از اصناف و بازاریان استان که در سرسرای اجتماعات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه گفتمان ما در مدیریت اداره عالمانه‌تر استان است، ادامه داد: اداره عالمانه‌تر کرمانشاه در اصناف هم ترجمه خود را دارد و انتظار این است که برای این هدف بطور جدی مشارکت و نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه روی گردشگری استان حساب ویژه باز کرده ایم، افزود: منظور از گردشگری، گردشگری ساده دهه ۶۰ در ذهن ما نیست، گردشگری امروز شامل فهرست بزرگی از آمد و رفت هاست که شامل گردشگری اقلیم کرمانشاه، جغرافیا و طبیعت استان، گردشگری تاریخی کرمانشاه، بهداشت و درمان، زیارت و نهایتا گردشگری اربعین به عنوان قله آن است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بازاریان کرمانشاه در سخت‌ترین روزهای جنگ مایحتاج مردم را تامین کردند و باوجود دعوت بدخواهان، یک روز کسب و کار خود را تعطیل نکردند.

وی تاکید کرد: جامعه اصناف استان کرمانشاه پاک و پرافتخار بوده البته در هر قشری خدشه‌هایی نیز ممکن است مشاهده شود اما نباید اصناف را بخاطر برخی حواشی دچار یک برچسب ناصواب کنیم.

صحرایی در ادامه با تاکید بر نقش آفرینی اصناف در روند اداره استان افزود: افق‌ها و چشم انداز تعیین شده برای کرمانشاه منوط به اراده و عزم همگانی است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان برای سرعت بخشی به پیشرفت و برای بهبود وضعیت یک ظرفیت مغفول داریم و آن میراث فرهنگی و گردشگری است و از این رو باید روی گردشگری حساب ویژه باز کنیم.

وی خواستار نقش آفرینی اصناف و بازار کرمانشاه در بهره برداری از این ظرفیت شد و گفت: گردشگری کرمانشاه عرصه هنرنمایی اصناف است. برخورد خوب و همراه با فرهنگ جوانمردی کرمانشاه، خرید خوب همراه با کیفیت مناسب محصول و قیمت مناسب می تواند گردشگران را به سفیران فرهنگ و بازار کرمانشاه تبدیل کند.

صحرایی به موضوع ورود گردشگران به استان در ایام اربعین پرداخت و افزود: ظرف دو سه ماه آینده، استان ما میزبان حداقل یک میلیون زائر اربعین خواهد بود که علاوه بر نور معنوی این سفر، گردشگران خوبی برای کرمانشاه محسوب می‌شوند. تلاش مان این است که زائران به صورت هدایت شده از درون شهرهای ما عبور کنند و از ۱۷ شهر استان که در مسیر جریان مبارک اربعین قرار دارند بهره برداری شود.

وی همچنین به دیدارهای خود با استانداران اقلیم کردستان در همایش ارومیه اشاره داشت و گفت: در اقلیم کردستان رویکرد بسیار خوبی نسبت به کرمانشاه وجود دارد، این ارتباطات در حال پیگیری است و حتما اصناف می توانند در این بازار جایگاه بسیار مطلوبی برای خود طراحی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha