۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8145493
T T
۰ نفر

مصر حملات رژیم صهیونیستی را به نوار غزه محکوم کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8145493
مصر حملات رژیم صهیونیستی را به نوار غزه محکوم کرد .................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/02/86 خارجی.مصر.اسرائیل.غزه.
"احمد ابوالغیط" وزیر امور خارجه مصر روز پنجشنبه حملات هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و این حمله را "خشونت" و "کشتاری ناحق" خواند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، ابوالغیظ در جمع خبرنگاران با تاکید بر مخالفت خود با حمله موشکی مبارزان فلسطینی به سرزمین های اشغالی گفت: حملات هوایی اسراییلی ها باعث توقف حملات موشکی فلسطینیان نمی شود و فقط باعث کشته شدن غیرنظامیان بی گناه فلسطینی می شود.
وزیر خارجه مصر در ادامه افزود: اسرائیل، جامعه بین المللی و گروه های فلسطینی همگی مسئول وخیم شدن اوضاع در نوار غزه هستند.
وی هرج ومرج در فلسطین را محکوم کرد و از فلسطینیان دعوت کرد تا به کشتن یکدیگر پایان دهند.
این درحالی است که "حسنی مبارک" رئیس جمهوری مصر نیز روز پنجشنبه در تماس تلفنی با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پایان دادن به درگیریهای خونین بین حامیان جنبش های فلسطینی فتح و حماس را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، مبارک با حرام دانستن ریخته شدن خون فلسطینی ها، از جناحهای درگیر فلسطینی خواست طی همکاری با دیپلمات های مصری به منظور میانجیگری برای پایان دادن به درگیریها بین طرفداران ابومازن از جنبش فتح و حامیان "اسماعیل هنیه" نخست وزیر فلسطین از جنبش حماس، از ریخته شدن خون فلسطینی ها جلوگیری کنند.
در همین حال، "عبدالرحمان بن حمد العطیه" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس علیه مناطق فلسطینی، این منطقه را وارد مرحله خطرناکی کرده که این رژیم تنها مسوول اصلی آن است.
منابع فلسطینی شمار کشته شدگان در درگیریها را که از روز یکشنبه گذشته آغاز شد، 46 نفر و شمار زخمی ها را 125 نفر اعلام کرده اند.
جنبش حماس از ساعت 20 شب گذشته به وقت محلی آتش بس یکجانبه در غزه اعلام کرد و سپس جنبش فتح نیز به اقدامی مشابه دست زد اما پس از آن نیز در درگیریهای پراکنده 5 نفر کشته شدند.
مترجمام/شبس/2300/ 1770 شماره 003 ساعت 46:00 تمام انتهای پیام I28.00-46-36
۰ نفر