۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81458644
T T
۰ نفر

عجيب‌ترين حيوانات سال 2014

۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81458644
عجيب‌ترين حيوانات سال 2014

تهران-ايرنا-هنوز هم گاهي پيش مي آيد كه يك طبيعتگرد با نمونه كشف نشده از حيوانات روبرو مي شود، گاهي نيز يك ويژگي كشف نشده در مورد حيوانات مطرح مي شود.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري enviro.org خرچنگ پارچه ‌اي، نوعي گوركن (سوشي)، قورباغه هاي رقاص، كرم ابريشم مودار سمي، شيطان درياي سياه، تكشاخ واقعي و مار ويرجين برخي از حيوانات عجيب شناخته شده در سال 2014 هستند.

*** خرچنگ پارچه ‌اي

در ماه اوت يك ماهيگير، يك خرچنگ بسيار نادر' پارچه اي' در نيوهمپشاير صيد كرد. اين جانور به طور طبيعي سبز مايل به قهوه اي است، خرچنگ دريايي مي تواند در انواع رنگ ها مشاهده شود، از جمله آبي.

نژاد آلبينو اين خرچنگ ممكن است به نسبت يك درصد ميليون يافت شود و بسيار نادر است، شانس پيدا كردن يك خرچنگ پارچه اي 1 در 30 ميليون و با توجه به برخي از تخمين ها 1 در 50 ميليون است.

*** سوشي

سوشي نام يك نوع گوركن است كه در آرژانتين به پري صورتي معروف است.اين جانور كوچكترين حيوان از نوع گوركن بوده و در طول 84-117 ميلي متر ديده شده است.

اين حيوان كوچك، موهاي سفيد ابريشمي و لاك صورتي دارد كه نوعي پوسته بيروني و پوششي براي بدنش است. اين موجود يك حفار باور نكردني است و بزرگترين ترين پنجه آن تقريبا به اندازه يك ششم طول بدنش است.

*** قورباغه هاي رقاص

14 گونه جديد از قورباغه هاي رقاص كوچك در جنگل هاي غربي هند، كشف شده‌ اند. نرهاي اين جانور براي جلب توجه ماده‌ها، اقدام به پا تكان دادن و حركات ديگر خنده‌ داري مي‌ كنند.

*** كرم ابريشم مودار سمي

سمي ترين نوع از اين جانور، كرم ابريشم چهره خزدار است كه نامش را به اين دليل كه شبيه به يك گربه پشمي خانگي است، گرفته است، در حالي كه اين حشرات ممكن است نرم به نظر برسند، شانه بيروني آنها، تيغ هاي كوچكي را در خود پنهان كرده كه بسيار سمي هستند و مي ‌توانند در پوست شما فرو روند.

*** شيطان درياي سياه

با شكاف دهان و دندان‌ هاي تيز سوزني ‌اش، به همراه كمي خيال پردازي؛ شيطان سياه و سفيد درياهاست. قلابچه ماهي، سوژه اي براي جلب توجه به نظر مي رسد و زماني كه چندي پيش يك غواص از نزديك از آن عكس گرفت، محققان توانستند طول اين ماهي را بر حسب فوت به دست آوردند (اين اولين بار است كه از اين گونه نادر در زيستگاه طبيعي خودش به صورت زنده فيلم برداري شده است)

*** تكشاخ واقعي

به نظر مي رسد كه از افسانه ها آمده است، اما اين گوزن تك شاخ، مانند يك اسب شاخدار واقعي است. گوزن هاي ماده داراي يك نوع بسيار نادر از ناهنجاري در شاخ هستند، كه به احتمال زياد اين شاخ به علت آسيبي كه در اوايل رشد ايجاد مي شود، پديدار مي شود، چنين صدماتي در گوزن ها شايع است و اغلب به اختلالاتي از جمله ايجاد شكل چنگك خيالي (شكل شاخ) در شاخ گوزن منجر مي شود.

*** تولد مار ويرجين

تولد ويرجين به عنوان طولاني ترين مار جهان، براي اولين بار ثبت شده است. يك پيتون زنبوري 11 ساله به نام تلما، 6 فرزند ماده به دنيا آورده است. هيچ انساني تاكنون به نزديكي اين مار مادر 91 كيلوگرمي و 6 متري نرفته است.

*** قورباغه بنفش به زير زمين مي رود

دهمين مورد از فهرست جانوران عجيب و غريب، قورباغه بنفش هندي است كه با داشتن ظاهري عجيب، اكثر عمر خود را در زير زمين مي‌ گذراند. اين جانور به قورباغه بيني خوكي نيز ناميده شده و جزو گونه‌ هاي در معرض خطر بومي قسمت‌ هاي غربي كوه هاي هند، شناخته مي‌ شود.

علمي ( 2 ) **9014**1440
۰ نفر