۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81459906
T T
۰ نفر
76 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان قزوین اجرایی شده است

قزوین-ایرنا- مدیر مشاركت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین از تحقق و اجرایی شدن 76درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان در نه ماهه اول امسال خبر داد.

'قاسم ابراهیم زاده' روز یكشنبه به مناسبت فرارسیدن 25 تا 30 دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نه ماهه اول سال جاری شوراهای آموزش و پرورش استان در نواحی مختلف آموزشی با برگزاری 97 جلسه، 542 مصوبه داشتند كه تاكنون 411 مورد از آنها ( 76درصد) اجرایی شده است و بقیه نیز در حال انجام می باشند.

وی با اشاره به عضویت 189 نفر در این شوراها، اضافه كرد: جلسات این شوراها در هر كدام از نواحی به ریاست فرمانداران و بخشداران و دبیری مدیران نواحی آموزش و پرورش در طول سال برگزار می شود.

ابراهیم زاده ادامه داد: در مركز استان نیز این شورا به ریاست استاندار و دبیری مدیركل آموزش و پرورش استان برگزار و حدود 15 نفر در آن عضویت دارند و در هر جلسه نیز اعضایی به عنوان مدعو در آن حضور می یابند.

وی توسعه و تجهیز مدارس، آسفالت حیاط مدارس، هوشمندسازی مدارس، بزرگداشت مقام معلم، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز، ارتقای سلامت روان دانش آموزان و پیگیری راه اندازی موزه فرهنگ و آموزش در مدرسه دیانت را از مهمترین مصوبات این شوراها ذكر كرد كه با همكاری دستگاه های اجرایی مختلف و حمایت استانداری اجرا و پیگیری شده اند.

مدیر مشاركت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برنامه های هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: نشست اضطراری شورای آموزش و پرورش استان، همایش اعضای شوراها و حضور 30 نفر از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان در همایش كشوری كه روز 29 دی ماه در تهران برگزار می شود، از جمله برنامه های مربوط به این هفته می باشد.

ابراهیم زاده خاطرنشان كرد: تاكنون برای تامین زیرساخت ها و تجهیزات بسیاری از این مصوبات حدود 8تا 9 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر مشاركت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: آموزش و پرورش تجلی مشاركت مردم و مسوولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است و تشكیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشاركت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و بهره گیری از تمام منابع و امكانات در جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیتهای اجرایی در استانها و شهرستانها در چارچوب تعالیم اسلامی است.

قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق كشور در سال 72به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

7388/ 614