۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 81461355
T T
۰ نفر
حمله ائتلاف آمریكایی جان 50 غیرنظامی سوری را گرفت

تهران – ایرنا – گزارش رسانه ها حاكی از آن است كه در نتیجه حمله هوایی دو هفته قبل ائتلاف آمریكایی به اصطلاح ضد داعش به خاك سوریه، دست كم 50 غیرنظامی كشته شده اند.

پایگاه خبری 'مك كلاچی' آمریكا روز گذشته (یكشنبه) در گزارشی به نقل از شاهدان عینی و یك سازمان حقوق بشر حامی معارضان سوری نوشت: حمله هوایی ائتلاف تحت هدایت آمریكا در 28 ماه دسامبر (7 دی) گذشته به شهر 'الباب' در استان 'حلب' واقع در شمال سوریه باعث كشته شدن دست كم 50 غیرنظامی شد كه در زندانی موقت نگهداری می شدند.

در این حمله ساختمان این بازداشتگاه به طور كامل با خاك یكسان شد، به طوری كه عملیات آواربرداری و خارج كردن اجساد كشته شدگان چند روز به درازا كشید.

یكی از ساكنان شهر الباب و از شاهدان این حمله می گوید، زندانیان بازداشتگاه داعش به اتهامات جزئی نظیر سیگار كشیدن و پوشیدن شلوار جین دستگیر و به این مكان منتقل شده بودند.

هرچند برخی منابع اعلام كرده اند كه علاوه بر زندانیان غیرنظامی، اعضای دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه كه با داعش در جنگ هستند نیز در این ساختمان زندانی بودند.

مركز فرماندهی ارتش آمریكا نیز این حمله را تایید كرد.

هفته گذشته 'جان كربی' سخنگوی وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) برای نخستین بار اذعان كرد كه تحقیق و تفحص درباره گزارش های مربوط به كشته شدن غیرنظامیان در حال انجام است.

مركز فرماندهی آمریكا همچنین اعلام كرد كه پنتاگون 9 گزارش درباره كشته شدن غیرنظامیان در سوریه دریافت كرده است.

هرچند، یك فعال كه از نزدیك شاهد بمباران های ائتلاف داعش بوده است، شمار كشته شدگان غیرنظامی در شهر الباب را 61 نفر عنوان كرد. وی همچنین می گوید در این حملات 13 تروریست داعشی نیز كشته شدند.

'شبكه حقوق بشر سوریه' مستقر در لندن كه تلفات غیرنظامی سوریه را دنبال می كند، شمار كشته های حمله هوایی ائتلاف آمریكایی را بالغ بر 80 نفر می داند كه 25 نفرشان داعشی و 55 نفر دیگر غیرنظامی و یا زندانیان داعش بوده اند.

بر اساس گزارش مك كلاچی، نیروهای داوطلب پس از آواربرداری جسد بیش از 50 زندانی را به خانواده هایشان در شهر الباب تحویل دادند. آن ها همچنین می گویند، 13 جسد دیگر نیز متعلق به تروریست های داعش بوده است كه محافظت از زندان را بر عهده داشتند.

به رغم تبلیغاتی كه غرب، و در راس آن ها آمریكا در زمینه حملات هوایی در خاك سوریه و عراق به راه انداخته، شواهد حاكی از آن است كه حملات مذكور در جلوگیری از پیشروی و حملات تروریست های داعش تاثیر چندانی نداشته و بیشتر به قیمت جان غیرنظامیان و از بین رفتن زیرساخت های این دو كشور منجر شده است.

خاورم**9156**1566
۰ نفر