علي داداش زاده روز سه شنبه در كارگاه آموزشي تهيه و تنظيم بودجه و نيز تعرفه عوارض سال آينده كه با حضور شهرداران، روساي شوراهاي اسلامي و نيز روساي كميسيون عمران و بودجه شهرداري هاي 12 شهر شمال آذربايجان غربي برگزار شد اظهار كرد: شهرداري يك مجموعه عام غيردولتي است و از مجموعههايي است كه بيش از 100 سال سابقه خدمترساني در كشور دارد.
وي افزود: در حال حاضر شهرداريها بيش از 300 وظيفه را در شهرها اجرا مي كنند، لذا بايد براي ساز و كارهاي مشخص و قانوني در سطح شهرها سياستگذاري كنند.
داداش زاده گفت: برنامه دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان غربي در سال آينده الكترونيكي كردن شهرداري هاي استان و تامين زيرساخت هاي لازم براي شهرداري الكترونيك است.
وي يادآوري كرد: براي بودجه سال آينده شهرداري ها در جهت اجرايي شدن اين كار تاكيد شده و اميد مي رود قسمت عمده خدمات شهرداريهاي استان در سال آينده به صورت الكترونيكي در دفاتر پيشخوان انجام شود.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي اسلامي استانداري آذربايجان غربي گفت: شهرداري هاي استان در اجراي طرح هاي عمراني توسعه شهري با سرمايه گذاران بخش خصوصي مشاركت مي كنند كه اين تعامل مي تواند بسيار كارساز باشد.
داداش زاده افزود: اين مشاركتها به گونه اي است كه شهرداريها مي توانند بخشي از هزينه هاي اخذ مجوز و تعرفه هاي خود را از سرمايه گذاران بخش خصوص اخذ نكنند و به جاي آن سهمي در پروژه هاي عمراني به نام شهرداري ثبت شود.
وي با اشاره به راه اندازي واحد سرمايه گذاري در شهرداري هاي آذربايجان غربي اضافه كرد: اين طرح براي كاهش درآمدهاي شهرداري ها از محل جرايم و تعرفه ها و سرمايه گذاري هاي درآمدزا براي شهرداري ها اجرا مي شود.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان غربي اظهار كرد: شهرداران با بكارگيري بخش خصوصي و مشاركت سرمايه گذاران و عقد قرارداد با سرمايه گذار ميتوانند طرح توجيهي خود را براي تصويب نهايي به دفتر امور شهري استانداري ارسال كنند.
آذربايجان غربي 42 شهر دارد كه بزرگترين آنها، اروميه با 667 هزار نفر جمعيت و كوچكترين آنها خليفان مهاباد با كمتر از يك هزار نفر جمعيت است.
7127/581
سلماس، اروميه - ايرنا - مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان غربي گفت: شهرداريها بايد از نيروهاي متخصص استفاده كنند و آموزشهاي لازم بايد به افراد فعال در شهرداريها داده شود.