۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81464759
T T
۰ نفر
آزمایش ابولا برای تمام تیم ها در جام ملتهای آفریقا اجباری شد

تهران- ایرنا- كنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام كرد: تمام تیم هایی كه برای شركت در جام ملتهای آفریقا وارد گینه استوایی می شوند، باید در مالابو پایتخت این كشور از نظر ویروس ابولا مورد آزمایش قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، كسانی كه هر گونه علایم آلودگی به این ویروس را نشان دهند یا از آزمایش امتناع كنند، تا 21 روز قرنطینه می شوند.

كنفدراسیون آفریقا در بیانیه ای اعلام كرد: تمام كسانی كه در جام شركت می كنند باید به قوانین و مقررات پزشكی احترام بگذارند.

این مقررات سخت گیرانه بدنبال نگرانی از گسترش این بیماری است كه باعث شد مراكش خواستار تعویق این تورنمنت شود. بدنبال این ماجرا حق میزبانی از مراكش گرفته شده و به گینه استوایی داده شود.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، همه گیری این ویروس در سیرالئون، لیبریا و گینه باعث مرگ بیش از 8هزار نفر و آلودگی 21 هزار نفر شده است.

از این سه كشور فقط گینه در جام ملتهای آفریقا شركت می كند.

درخواست آزمایش پزشكی باعث شد تونس برنامه دیدار تداركاتی در كشور گابون را لغو كند. تونس اعلام كرد سفر به گابون برای انجام مسابقه و بعد به مالابو برای آزمایش پزشكی دشوار خواهد بود.در حالی كه تیم تونس در ابتدا قرار بود بطور مستقیم به شهر ابی بین محل كمپ خود در گینه استوایی عزیمت كند.

جام ملتهای آفریقا روز شنبه آغاز می شود و تا هشتم فوریه ادامه دارد.

ورزشی**1584
۰ نفر