۲۴ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۳۰
کد خبر: 81465170
T T
۰ نفر
افزایش ضریب ماندگاری گردشگر، موجب توسعه این صنعت می شود

كاشان- ایرنا- مدیر پایگاه جهانی باغ های تاریخی ایران گفت: افزایش ضریب ماندگاری گردشگر موجب توسعه پایدار این صنعت می شود.

به گزارش ایرنا «ناصر مشهدی زاده» روز چهارشنبه در دومین سمینار آموزشی «جایگاه و نقش گردشگری در رونق اقتصادی منطقه كاشان» اظهار داشت: تجهیز مقصد گردشگری به معنای افزایش ضریب ماندگاری و توسعه این صنعت است.

وی بخشی از تجهیز مقصد را توزیع گردشگر در سطح و فصول مختلف برشمرد و افزود: اقتصاد به معنای سرعت گردش پول، اخلاق، گردشگر پذیری و نقشه راه است.

وی با اشاره به ورود یك آسیب جدی به گردشگری كاشان تاكید كرد: جامعه اقتصادی كاشان به گردشگر به عنوان مسافر عبوری نگاه می كند، این درحالی است كه ارایه خدمات نامناسب، كالای نامرغوب و بی احترامی به گردشگر آسیب جدی به صنعت گردشگری این شهرستان است.

مشهدی زاده، كاشان را غنی ترین منطقه فرهنگی جهان عنوان كرد و گفت : ظرفیت های گردشگری این منطقه بسیار بالا و مطابق با اصفهان است، اما مدیریت ضوابط و مقررات برای رونق گردشگری مناسب نیست.

وی عدم ارایه آموزش های عمومی لازم در حوزه گردشگری، كمبود فارغ التحصیلان این رشته، عدم آشنایی رانندگان تاكسی با آثار تاریخی و عدم اجازه رشد و توسعه انجمن و نهادهای مردمی در این عرصه را از جمله ایرادهای وارده به حوزه گردشگری كاشان عنوان كرد.

مدیر پایگاه جهانی باغ های تاریخی ایران همچنین نبود گردشگری خلاق و خلاقیت در گردشگری را نیز آسیب جدی به این عرصه دانست و تاكید كرد: گردشگری كاشان نیاز به نقشه راه دارد.

دومین سمینار آموزشی، تخصصی گردشگری جایگاه و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی منطقه كاشان با حضور كارشناسان میراث فرهنگی و شهرداران شهرهای شمال استان اصفهان و برخی از شهرهای استان همجوار در مجتمع فرهنگی، رفاهی و تفریحی «خورشید اردهال» برگزار شد.

7429/545
۰ نفر