رييس دانشكده علوم پزشكي آبادان:آبادان توانايي تبديل شدن به مركز گردشگري درماني جنوب غرب كشور را دارد

آبادان- ايرنا-رييس دانشكده علوم پزشكي آبادان با تاكيد بر استفاده از ظرفيت منطقه آزاد براي توسعه گردشگري درماني در خوزستان گفت: آبادان توانايي تبديل شدن به مركز مهم گردشگري درماني را در منطقه دارد.

به گزارش ايرنا 'عليرضا آموزنده' روز شنبه در آيين توديع و معارفه معاون آموزشي، پژوهشي و دانشجويي دانشكده علوم پزشكي آبادان در بيمارستان طالقاني اين شهر افزود:با توجه به مجاورت آبادان و خرمشهر با كشور عراق و واقع شدن اين دو شهرستان در منطقه آزاد اروند مي توان اين دو شهرستان را به مناطق گردشگري درماني تبديل كرد.

وي با اشاره به نزديكي شهر بصره عراق به منطقه آزاد اروند اظهاركرد:ظرفيت هاي موجود در منطقه، اين امكان را فراهم كرده تا پذيراي بيماران كشور عراق در آبادان و خرمشهر باشيم.

آموزنده گفت:ظرفيت مناسبي در حوزه گردشگري درماني در منطقه آزاد اروند وجود دارد كه بايد از آن به نحو احسنت از آن بهره گرفت.

وي اظهار كرد:دانشكده علوم پزشكي آبادان، در منطقه آزاد اروند قرار گرفته، و بايد از اين ظرفيت براي ارتقاي دانشكده آبادان به دانشگاه استفاده كرد.

در ايان آيين 'محمد محبوبي به عنوان معاون آموزشي، پژوهشي و دانشجويي اين دانشكده علوم پزشكي آبادان معرفي، و از 'عبداله خوان‌زاده' معاون پيشين قدرداني شد.

دانشكده علوم پزشكي آبادان با محوريت آبادان خدمات بهداشتي درماني را به بيش از يك ميليون نفر جمعيت در شهرستان هاي خرمشهر، شادگان، هنديجان و ماهشهر ارايه مي دهد.

7102/640