۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81469428
T T
۰ نفر

كاهش 60 درصدي بارندگي در كاشان

۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81469428
كاهش 60 درصدي بارندگي در كاشان

كاشان– ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان از كاهش 60 درصدي بارندگي در كاشان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب كاشان، «محمدرضا اسدي» اظهار داشت: ميزان بارندگي در ماه هاي مهر، آبان، آذر و ديماه سالجاري 22 ميليمتر ثبت شده كه اين ميزان در مدت مشابه سال قبل 56 ميليمتر بوده است.

وي افزود: در صورت تداوم اين وضعيت، شهرهاي كوهپايه اي كاشان از جمله قمصر، نياسر و جوشقان با مشكل جدي در بحران كم آبي روبرو خواهند شد.

وي خاطرنشان كرد: وضعيت سال آبي 94-93 در كاشان با شرايط موجود نگران كننده و نيازمند اجراي برنامه هاي مديريت مصرف در مصارف خانگي، تجاري، صنعتي، فضاي سبز و كشاورزي است.

مديرعامل آبفاي كاشان با تاكيد بر اينكه سرانه مصرف آب در كشور و منطقه كاشان دو برابر متوسط سرانه جهاني است، گفت: اصلاح روش مصرف و ارايه الگوي صحيح در مصرف نيازمند فرهنگ سازي و اجراي برنامه هاي فرهنگي است.

اسدي با تاكيد بر اينكه تاثير فرهنگ سازي مديريت مصرف از طريق اجراي برنامه هاي فرهنگي و تبليغي در پنج تا 10 سال آينده مي تواند حدود 50 درصد سرانه مصرف آب را در منطقه كاشان كاهش دهد، يادآور شد: در صورتيكه اين اتفاق فرهنگي اثرگذار محقق و نهادينه شود تا چندين سال مي توان از منابع آب موجود استفاده كرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان با اشاره به اينكه بيش از 85 درصد مصارف آب در بخش شرب مربوط به مصارف خانگي و حدود 15 درصد مربوط به ساير مصارف است، اظهار داشت: در صورتي كه فرهنگ صرفه جويي مصرف آب نهادينه شود، بطور يقين مي توان به هدف اصلي كه تامين آب براي دراز مدت در منطقه كاشان است، برسيم.

400 هزار نفر زيرپوشش خدمات آبفاي كاشان است.

562/545