۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱
کد خبر: 81472332
T T
۰ نفر
9 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در بخش كشاورزی خراسان رضوی پرداخت شد

تربت حیدریه - ایرنا - سرپرست شعب بانك كشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاكنون 9 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 73 هزار فقره پرونده به بخش كشاورزی این استان پرداخت شده است.

'فرهاد فنودی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تربت حیدریه افزود: 92 درصد این تسهیلات در بخش زراعت، دام و طیور، آبزیان و هشت درصد دیگر در سایر زیربخشهای كشاورزی ارائه شده است.

وی همچنین تعداد شعب بانك كشاورزی خراسان رضوی را 150 شعبه ذكر و بیان كرد: انجام عملیات بانكی شعب بانك در این استان طی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 380 درصد رشد داشته است.

سرپرست شعب بانك كشاورزی خراسان رضوی گفت: در حالی كه میزان تسهیلات در نظر گرفته شده طبق مصوبه بانك مركزی 80 درصد از منابع بانكی است، بانك كشاورزی خراسان رضوی طی 9 ماه امسال 145 درصد تسهیلات در نظر گرفته است.

وی افزود: كمتر از سه درصد تسهیلات ارائه شده به متقاضیان تسهیلات بانك كشاورزی با وثیقه بانكی و 97 درصد به صورت ضمانتی صورت گرفته است.

فنودی همچنین از افزایش نرخ سود تسهیلات از ابتدای بهمن ماه آتی خبر داد و گفت: از روز اول بهمن ماه نرخ سود تسهیلات بخش كشاورزی و صنعتی در خراسان رضوی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سه الی چهار درصد رشد می كند.

2691/660