۱ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۱۳
کد خبر: 81472915
T T
۰ نفر
افزون بر دو هزار نفر در آذربايجان غربي خدمات رايگان پزشكي دريافت كردند

اروميه - ايرنا - مسوول بسيج جامعه پزشكي آذربايجان غربي گفت: دو هزار و 150 نفر در نيمه دوم امسال تحت پوشش خدمات رايگان دندانپزشكي و چشم پزشكي قرار گرفتند.

كاظم تارقلي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بسيج جامعه پزشكي آذربايجان غربي در راستاي ارائه خدمات به مردم مناطق محروم استان و نيز تامين سلامت عمومي با راه اندازي چندين تيم دندانپزشكي و چشم پزشكي اقدام به معاينه و معالجه دانش آموزان اروميه اي و مردم روستاهاي اشنويه كرد.

وي در باره خدمات ارائه شده به دانش آموزان اروميه گفت: از آغاز سال تحصيلي جاري بسيج جامعه پزشكي شهرستان اروميه با راه اندازي يك كلينيك دندانپزشكي در سطح شهر با 12 تيم پزشكي اقدام به ويزيت و معالجه يك هزار نفر از دانش آموزان مناطق اسلام آباد و جاده انهر كرده اند.

وي اظهار كرد: اين پزشكان در چهار روز فعاليت خود در اين مناطق خدمات كامل دندانپزشكي به دانش آموزان نيازمند به ارزش 330 ميليون ريال ارائه و بسته هاي بهداشتي نيز به هريك از دانش آموزان اين مناطق اهدا كرده اند.

تارقلي با اشاره به ساير خدمات تيم بسيج جامعه پزشكي و عملكرد اين قشر از بسيج در نيمه دوم امسال در آذربايجان غربي اضافه كرد: بسيج جامعه پزشكي در مدت دو روز استقرار خود در بيمارستان نبي اكرم اشنويه و به همراه تيم چشم پزشكي شامل سه متخصص چشم و يك بينايي سنج 16 نفر از ساكنان اين مناطق را عمل جراحي كردند.

وي اضافه كرد: اين بيمارستان فاقد تجهيزات براي تيم چشم پزشكي بود كه بسيجيان استان با تجهيز كامل اين بيمارستان در دو روز اقامت خود توانستند 780 نفر را معاينه كنند و از كل اين افراد 480 نفر ويزيت تخصصي چشم شده و 300 نفر نيز توسط بينايي سنج معاينه چشم شدند.

مسوول بسيج جامعه پزشكي آذربايجان غربي اظهار كرد: در نتيجه ويزيت و معاينات انجام شده در سه روستاي اين منطقه از استان براي 113 نفر عينك رايگان ارائه شد.

تارقلي ادامه داد: در نيمه دوم امسال سه تيم پزشك عمومي نيز به مناطق مرزي اشنويه اعزام شدند كه در مدت يك روز استقرار خود در روستاهاي هق، نالوس و آغبلاغ 250 نفر را ويزيت رايگان كرده اند، ويزيت رايگان، دريافت داروي رايگان و نيز خدمات پرستاري از خدماتي بود كه افراد ساكن در روستاهاي اشنويه از آن برخوردار شده اند.

وي اظهار كرد: افرادي هم كه نياز به ارجاع به مراكز تخصصي داشتند به متخصصان مستقر در سطح شهر اشنويه ارجاع داده شدند، ارزش ريالي كل خدمات ارائه شده به اين افراد بيش از 360 ميليون ريال بوده است.

شهرستان اروميه با دارا بودن 800 هزار نفر جمعيت و حدود 170 هزار دانش آموز از از شهرهاي بزرگ آذربايجان غربي است، اشنويه نيز با دارا بودن 56 هزار نفر جمعيت از شهرهاي جنوبي استان است.

7125/581