۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81473600
T T
۰ نفر

58 درصد اعتبارات عمراني همدان تخصيص يافت

۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81473600
58 درصد اعتبارات عمراني همدان تخصيص يافت

همدان - ايرنا - رييس گروه توسعه زيربنايي معاونت برنامه‌ريزي استانداري همدان گفت: 58 درصد از مجموع اعتبارات عمراني استان همدان در سالجاري، مبادله و تخصيص يافته است.

به گزارش ايرنا 'ايرج الوانيان' روز چهارشنبه در نشست كميته برنامه ريزي شهرستان همدان افزود: در سالجاري تخصيص اعتبارات نسبت به سال هاي گذشته از وضعيت مطلوب تري برخوردار بوده است و از مجموع منابع تخصيص يافته به استان، 64 درصد ابلاغ و تبديل به طرح شده است.

وي با بيان اينكه كل اعتبارات استان همدان در سال جاري دو هزار و 720 ميليارد ريال بوده است افزود: از محل اعتبارات ماده 180 نيز براي شهرستان همدان 40 درصد معادل 68 ميليارد ريال تخصيص يافته است.

دبير كميته برنامه‌ريزي شهرستان همدان همچنين با بيان اينكه شهرستان همدان موفق به تخصيص 60 درصد اعتبارات عمراني امسال شده است ادامه داد: بودجه سال 94 در حال بررسي است كه در اين بودجه برخي از طرح هاي شهرستان مغفول مانده است.

وي ادامه داد: پيگيري هاي لازم در اين زمينه توسط مسوولان انجام شده اما لازم است مديران مربوطه نيز پيگير اين موضوع باشند.

الوانيان افزود: در بودجه سال آينده 274 طرح با 200 ميليارد ريال اعتبار براي استان همدان پيشنهاد شده است كه اين اعتبار تناسبي با تعداد طرح ها ندارد و نيازمند پيگيري بيشتر از طرف مسوولان استان است.

مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان همدان نيز با بيان اينكه سال جاري از سال هاي طلايي در توزيع اعتبارات بوده است گفت: 40 ميليارد ريال اعتبار از محل استاني و 20 ميليارد ريال از محل ملي در سال جاري جذب شده است.

'هوشنگ ملكي' افزود: سال 92 آبرساني سيار به 14 روستا انجام مي شد اما در سال جاري اين تعداد به يك روستا رسيده است و با توجه ويژه اي كه به مقوله آب روستايي شده تعداد روستاهاي نيازمند جيره بندي آب به حداقل رسيده است.

وي سرانه مصرف آب در روستاها را به ازاي هر نفر 350 ليتر عنوان كرد و خواستار صرفه جويي مصرف آب به ويژه در روستاها شد.

وي با بيان اينكه 93 درصد از جمعيت روستايي شهرستان همدان زير پوشش آب و فاضلاب روستايي هستند گفت: به كيفيت آب توجه ويژه اي شده و در هيچ روستايي در اين شهرستان آلودگي ميكروبي و شيميايي آب وجود ندارد.

كل اعتبارات استان همدان در سال جاري دو هزار و 720 ميليارد ريال است.

7523/576