۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81474585
T T
۰ نفر
شورای پدافند غیر عامل ایلام جزو شش شورای برتر كشور شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از قرار گرفتن شورای پدافند غیر عامل این استان در ردیف شش شورای برتر كشور خبر داد.

'محمدرضا مروارید' چهارشنبه شب در حاشیه نشست شورای پدافند غیر عامل در گفت وگو به خبرنگار ایرنا گفت: این جایگاه به دنبال بررسی های انجام شده و نتایج مطلوب عملكردی شورای پدافند غیر عامل استان كسب شده است.

وی با تقدیر از مجموعه دست اندركاران پدافند غیر عامل استان افزود: حجم گسترده جمعیتی كه به مناسبت اربعین حسینی (ع ) امسال از طریق استان ایلام عازم كربلای معلی شدند ضرورت توجه به اجرای پدافند غیر عامل را دو چندان می كند.

استاندار ایلام بحث مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را به لحاظ شكلی شبهه هم دانست كه به لحاظ ماهیتی با هم متفاوت هستند و اضافه كرد: مدیریت بحران برای مقابله با حوادث پیش آمده و در وضعیت بحرانی و پس از بحران است.

مروارید تاكید كرد: با برنامه ریزی مناسب برای پدافند غیر عامل می توان امنیت و حفظ جان و مالی، محیط و تجهیزات را تامین كرد و در آینده از تخریب آنها جلوگیری كرد.

وی افزود: پدافند غیر عامل به لحاظ اهمیت و جایگاهی كه در برقراری امنیت و آرامش در همه ابعاد دارد باید مد نظر همه مسوولان و دستگاه ها باشد.



به گزارش ایرنا، 'حسین كلانتری' معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز دراین نشست بر ضرورت استفاده از توان مردم در پدافند غیر عامل تاكید و اظهار كرد: مردم به عنوان مهمترین سرمایه و دارای بیشترین توان در همه زمینه ها هستند كه باید مسوولان آنها را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: قابلیت ها و توانمندیهایی كه مردم در زمان بحران همچون زلزله، جنگ، خشكسالی و... از خود نشان داده اند برای همه ما به اثبات رسیده كه نباید اكنون در این برهه زمانی از آن غفلت كرد.

وی افزود: مردم همیشه با حضور و مشاركت گسترده خود در همه برنامه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... پیشگام بوده اند و به اثبات رسانده اند كه علاقمند به نظام و حفظ امنیت و آرامش در جامعه هستند.

وی بر توجه جدی به پدافند غیر عامل در همه زمینه ها تاكید كرد و گفت: توجه به این مساله نوعی سرمایه گذاری برای آینده و حفظ امنیت پایدار در جامعه است.

وی از همه دستگاه های اجرایی خواست كه با حضور فعال در شوراها و كارگروه ها به مساله پدافند غیر عامل توجه داشته باشند.

وی همچنین از مجریان طرح های عمرانی نیز خواست كه پدافند غیر عامل را در طرحهای خود مد نظر قرار دهند.

7177/564