۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳
کد خبر: 81474662
T T
۰ نفر
حمله خمپاره ای به شهر دونتسك 23 كشته و مجروح برجای گذاشت

تهران- ایرنا- در حمله صبح امروز (پنجشنبه) به ایستگاه اتوبوس در شهر 'دونتسك' در شرق اوكراین، 13 غیرنظامی جان باخته و بیش از 10 تن نیز مجروح شدند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه از دونتسك، به گفته یك مقام شهرداری دونتسك، صبح امروز یك ایستگاه اتوبوس برقی در این شهر هدف حمله خمپاره ای قرار گرفت.

به گفته وی، 12 نفر در ایستگاه اتوبوس و راننده خودرویی كه از نزدیكی ایستگاه عبور می كرده، كشته شدند.

از سوی دیگر رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری روسیا سگودنیا روز پنجشنبه اعلام كردند: بر اثر اصابت گلوله خمپاره به ایستگاه اتوبوس در دونتسك 13 نفر كشته و بیش از 20 نفر مجروح شده اند.

براساس این گزارش، مجروحان در بیمارستان دولتی دونتسك بستری شده اند و حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

گفته می شود اكثر آسیب دیدگان این حادثه را افراد سالخورده تشكیل می دهند.

ادوارد باسورین معاون شبه نظامیان منطقه دونتسك در جمع خبرنگاران اعلام كرد به احتمال زیاد حادثه امروز بر اثر فعالیت گروه های خرابكار اوكراینی در دونتسك به وقوع پیوسته باشد.

رسانه های روسی در روزهای اخیر از نفوذ چندین گروه نظامی اوكراینی به دونتسك خبر دادند كه اهداف برای حمله را در نواحی مختلف شهر شناسایی و برای گلوله باران به نیروهای اوكراینی مستقر در پیرامون شهر گزارش می دهند.

در یك هفته اخیر در منطقه دونتسك بر اثر گلوله باران شهر دهها نفر از ساكنان این شهر كشته و مجروح شده اند.

روز 13 ژانویه (23 دی) نیز در حادثه دیگری افراد مسلح با تیراندازی به سمت یك دستگاه اتوبوس 11 غیرنظامی را كشتند.

بخش های شرقی اوكراین با اكثریت روس زبان، پس از بركناری 'ویكتور یانوكوویچ' رییس جمهوری پیشین اوكراین در فوریه 2014 (بهمن/اسفند 1392) به دلیل امضا نكردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی كار آمدن دولتی جدید در كی یف، به عرصه فعالیت طرفداران جدایی طلبان و درگیری های مداوم با نیروهای ارتش تبدیل شده است.

اعلام آتش بس در 9 دسامبر (18 آذر) در چارچوب توافق 'مینسك' هنوز نتوانسته آرامش را به این مناطق بازگرداند.

اروپام ** 9053** 391** 1337
۰ نفر