۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81474722
T T
۰ نفر
مدير حوزه هاي علميه: تحصيلات حوزوي بايد پژوهش محور باشد

قم - ايرنا - مدير حوزه هاي علميه كشور گفت: تحصيلات حوزوي بايد پژوهش محور باشد و طلاب و فضلاي حوزه همواره تاليف آثار علمي و پژوهشي را در دستور كار خود قرار دهند.

به گزارش ايرنا، آيت الله 'سيد هاشم حسيني بوشهري' روز پنجشنبه در شانزدهمين همايش كتاب سال حوزه در مدرسه علميه امام خميني(ره) قم ابراز داشت: يكي از رسالت هاي مهم حوزه هاي علميه در كنار دانش اندوزي، اخلاق و تهذيب، رسالت سترگ پژوهشي است و اگر امروز در حوزه هاي علميه از آثار پيشينيان بهره مند هستيم به بركت تلاش هاي مجاهدانه بزرگان پيشين حوزه است.

وي بيان داشت: امروز حوزه ها و مراكز ديني و حوزوي ما بايد به گونه اي جهت گيري كنند تا به آينده اي روشن دل ببنديم و چشم ما به چهره هاي برجسته اي روشن شود كه در سال هاي آينده شاهد آثار گران سنگي از آنان باشيم.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: آموزش ها در حوزه هاي علميه بايد پژوهش محور باشد و طلبه نبايد تنها به آموختن بسنده كند تا در بعد علمي حوزوي به كمال مطلوب دست يابد.

حسيني بوشهري اظهار داشت: شوراي عالي حوزه تصويب كرده است كه نمرات خاصي مخصوص طلاب اهل پژوهش مشخص شود و براي ارتقاي رتبه پژوهشي افراد مسائل پژوهشي نيز در دستور كار طلاب قرار گيرد.

وي گفت: حوزه مهد فقه و اصول است و بايد سال به سال توليدات ما در عرصه هاي فقهي و اصولي بيشتر شود و اين در حالي است كه در نشر كتاب هايي كه توليد علم كرده و نظريه هاي علمي و ابداعي را ارائه دهد وضعيت مطلوبي نداريم.

حسيني بوشهري افزود: فضلاي حوزه بايد هر سال براي خود پروژه اي را تعريف كنند و از اين رو مكاتبه اي با چند تن از وزيران انجام داده ايم و آن ها در عرصه هاي مختلف از پذيرا شدن پژوهش هاي حوزوي استقبال كرده اند.

شانزدهمين همايش كتاب سال حوزه، امروز با حضور پژوهشگران و فريختگان حوزوي و با تجليل از شخصيت علمي آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، در قم برگزار شد.

دراين همايش همچنين از 37 اثر در سه بخش آثار برگزيده، شايسته تقدير و شايسته تحسين با اهداي لوح تقدير تجليل شد ضمن اينكه يك اثر برتر متعلق به بانوان و يك اثر برتر نيز از پژوهشگر خارجي تقدير شد. ك/3

7408 / 553