۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81475888
T T
۰ نفر
بودجه فرهنگ و هنر نبايد با نگاه سليقه ‌اي بررسي شود

تهران - ايرنا - عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي، لازمه تخصيص بودجه در حوزه فرهنگ و هنر را كنار گذاشتن برخورد سليقه ‌اي و رسيدن به اتفاق نظر دانست.

به گزارش خبرنگار تئاتر ايرنا، غلامرضا تاج‌ گردون عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس با حضور در تماشاخانه مهر، به تماشاي نمايش «كسي دست به عصا توي شكمم راه مي ‌رود» به كارگرداني علي شفيعي از گچساران و از آثار حاضر در سي و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر نشست.

وي بعد از اجراي اين نمايش گفت: نمي‌توانم به صورت تخصصي درباره نمايش صحبت كنم، زيرا اين هنرمندان و كارشناسان تئاتر هستند كه بايد اين كار را انجام دهند؛ اما به اعتقاد من اين نمايش بسيار جذاب بود و از بهترين كارهايي بود كه من تاكنون ديده‌ام.

تاج گردون درباره مسائل موجود در مسير افزايش بودجه تئاتر خاطرنشان كرد: بودجه ‌اي كه به فرهنگ و هنر تخصيص داده مي‌ شود، بايد در تمامي رشته ‌هاي فرهنگي و هنري تقسيم شود. علاوه بر تئاتر، شاخه ‌هاي ديگر فرهنگي نيز با كمبود بودجه مواجه هستند.

وي ادامه داد: دولت براي اختصاص دادن بودجه به فرهنگ بايد به وحدت نظر برسد، زيرا در حال حاضر با بودجه فرهنگ و هنر سليقه ‌اي برخورد مي ‌شود. بنابراين نمي‌ توان گفت سال آينده براي فرهنگ و هنر، چگونه بودجه ‌اي رقم مي‌خورد.

بر اساس اين گزارش و به نقل از روابط عمومي سي‌و‌سومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس در پايان صحبت‌هاي خود بيان كرد: با توجه به شرايط اقتصادي موجود تا حد امكان از حوزه فرهنگ وهنر حمايت مي‌كنيم و مجلس و دولت حمايت‌هاي خود را از اين حوزه قطع نخواهند كرد. ما در تلاش هستيم كه وضعيت فرهنگ و هنر بهبود پيدا كند.

سي ‌و ‌سومين جشنواره بين ‌المللي تئاتر فجر كه از اول بهمن ماه كار خود را در تهران آغاز كرده است تا 12 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

فراهنگ**9266 /1449
۰ نفر