۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81477228
T T
۰ نفر
مركز بهداشت قزوين، سوانح و حوادث را اولين علت مرگ كودكان يك تا 59 ماهه در استان اعلام كرد

قزوين-ايرنا- مدير گروه سلامت خانواده و جمعيت مركز بهداشت استان قزوين گفت: در نيمه اول امسال سوانح و حوادث اولين علت مرگ كودكان يك تا 59 ماهه استان بوده است.

به گزارش ايرنا دكتر'ناهيد يزدي' روز شنبه افزود: از 55 مورد مرگ گزارش شده در شش ماهه اول سال جاري، حوادث و سوانح و ناهنجاري هاي مادرزادي اولين علت مرگ و مير كودكان بوده است و پس از آن بيماري هاي دستگاه تنفسي، سرطان ها و بيماري هاي دستگاه گوارش مي باشد.

وي اظهاركرد: بر اساس اين آمار 12 نفر از اين كودكان در اثر حوادث و سوانح، پنج نفر به دليل حوادث ترافيكي (بصورت عابر پياده يا سرنشين وسيله نقليه) و هفت نفر نيز به دليل غرق شدن در آب، برخورد با نيروهاي مكانيكي بي جان، بسته شدن راه هاي تنفسي، سقوط از ارتفاع و مسموميت با دارو فوت كرده اند.

يزدي تصريح كرد: والدين با رعايت اصول ايمني بايد به نكاتي به ظاهر ساده و بي اهميت توجه كافي كنند، براي مثال نشاندن كودك در صندلي عقب خودرو، جمع آوري وسايل كوچك از دسترس كودكان براي پيشگيري از بلع و انسداد مجراي تنفس، جلوگيري از حضور كودك در پشت بام منازل و در دسترس نبودن داروهاي مختلف بسيار ساده ولي حايز اهميت است.

مدير گروه سلامت خانواده و جمعيت مركز بهداشت استان قزوين با بيان اينكه تعداد مرگ و مير كودكان در اثر سوانح و حوادث از 36 مورد در سال 86 به 22 مورد در سال 92 كاهش يافته است گفت: افزايش آگاهي ها در اين كاهش تاثير چشمگيري داشته است، اما با اين حال مرگ و مير كودكان به دليل حوادث و سوانح يكي از دغدغه هاي حوزه سلامت است.

7388/ 614