۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81478279
T T
۰ نفر
20 هزار طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان كمیته امداد گلستان اجرا شد

گرگان - ایرنا - مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از اجرای 20 هزار طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان این نهاد طی 5 سال گذشته خبر داد و گفت: یكهزار و 700 طرح مربوط به سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ابراهیم باغبانی' روز یكشنبه در نشست خبری، اظهار داشت: 84 درصد طرح های اشتغالزایی و مشاغل خانگی این نهاد پایدار و فعال می باشد.

وی به میزان تسهیلات پرداختی به این طرح ها اشاره نكرد، اما سقف تسهیلات امسال را 150 میلیون ریال اعلام نمود و گفت: این تسهیلات ازمحل منابع كمیته امداد و نیز منابع بانكی بوده است.

باغبانی، هدف از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان را جلوگیری از افزایش محرومیت و نیز كمك به معیشت و خودكفا نمودن آنان بیان كرد.

وی تصریح كرد: در اوائل سال آینده، جشن توانمندسازی حدود 4 هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد كه طی سال های 92 و 93 از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شده اند، برگزار خواهد شد.

مسوول كمیته همیاری و تشكل های مردمی ستاد دهه فجر گلستان در ادامه با تبریك ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در این دهه افزون بر 40 برنامه در سطح استان و بیش از این تعداد در شهرستان های گلستان برگزار می شود.

باغبانی، برگزاری همایش عناصر فعال زكات استان، واگذاری یكصد طرح اشتغالزایی و خودكفایی ویژه مددجویان، واگذاری 130 هكتار اراضی كشاورزی متعلق به مجتمع اقتصادی كمیته امداد به 16خانوار زیرپوشش بصورت امانی، اهدای یكصد فقره كمك هزینه جهیزیه به نوعروسان، افتتاح 22 واحد مسكونی و پرداخت وام كارگشایی به یكهزار و 700 مددجو را از مهمترین برنامه های كمیته امداد گلستان در ایام دهه فجر امسال برشمرد.

باغبانی دهه فجر را بهترین فرصت برای اطلاع رسانی از خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برشمرد و اضافه كرد: اطلاع مردم از عملكرد دستگاه های خدمات رسان سبب افزایش امید و اعتماد آنان به نظام اسلامی می شود.

وی همچنین از پرداخت 320 میلیارد ریال زكات توسط مردم گلستان در سال جاری خبر داد و گفت: میزان زكات سال گذشته مردم این استان 200 میلیارد ریال بوده ، ضمن اینكه درسال جاری تاكنون 20 میلیون ریال تشویقی دولت نیز پرداخت شده است.

كمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان 54 هزار و 400 خانوار با جمعیت 102 هزار نفر را تحت پوشش دارد كه 53 درصد مددجویان این نهاد به علت نداشتن سرپرست زیرپوشش قرار گرفته اند.

/7479/601