۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81479724
T T
۰ نفر
نخستين كارگاه بين المللي عروسك سازي در آبادان برگزار شد

آبادان- ايرنا -دو هنرمند اسكاتلندي در تالار ثامن الائمه آبادان با هدف آموزش رشته هاي هنري نسبت به برگزاري كارگاه عروسك سازي اقدام كردند.

به گزارش ايرنا، اين كارگاه آموزشي با هدف آشنايي علاقه مندان به يادگيري ساخت صنايع دستي با چوب و خمير داير شده و كمك به احياء و استمرار هنرهاي عروسك سازي و عروسك گرداني از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.

در اين كارگاه يكروزه ' برند اوگرونديك و هيلدر جونسدوتير ' مدرس اين رشته ها در خصوص شيوه ساخت صنايع دستي و احياء اين هنر صنعت، نحوه استفاده از مواد و لوازم طبيعي در ساخت اين آثار و توجه به معيارهاي محيط زيستي در خلق اين آثار مباحثي مطرح كردند.

اين كارگاه با هدف ايجاد مهارت، پرورش خلاقيت كودكان و نوجوانان و آشنايي آن‌ها با ساخت عروسك‌هاي حجمي راه‌اندازي شد و بااستقبال خوبي از سوي علاقمندان روبرو شده است.

' برند اوگرونديك 'نخستين فيلم 90 دقيقه اي عروسكي خود را ساخته است كه در آن، بيش از 120 عروسك گردان معروف و بين المللي از كشورهاي مختلف شركت دارند.

اين كارگاه با همكاري سازمان منطقه آزاد اروند و كمك انجمن هنرهاي نمايشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان آبادان برگزار شد.

7103