۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 81481464
T T
۰ نفر

ياسوج - ايرنا- معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه وبويراحمد بر ضرورت آگاهي بخشي و فرهنگ سازي جامعه به ويژه جوانان نسبت به آثار سوء مصرف مشروبات الكلي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فتاح محمدي روزسه شنبه درنشست كميته مبارزه با مصرف مشروبات الكي دركهگيلويه وبويراحمد افزود: تمركز بر روي اعتقادات ديني و مذهبي مردم مهمترين عامل براي كاهش تقاضا و جلوگيري از فروش، توزيع و يا مصرف مواد الكلي است.

وي حساسيت مردم بر روي مباني ديني، اعتقادي و ارزشي در نظام اسلامي را يادآور شد و افزود: بايد بيش از پيش قبح و حرام بودن آثار سوء مصرف اين مواد الكي به لحاظ ارزشي و فقهي براي جامعه تبيين شود.

محمدي برضرورت همكاري و هم افزايي دستگاه ها و نهادهاي مسوول در استان براي جلوگيري و كاهش مصرف مشروبات الكلي تاكيد كردو گفت: استفاده از قوه قهري و اقدامات پليسي و امنيتي بايد آخرين مرحله و راهبرد در اين راستا باشد.

وي انسداد گلوگاه ها به ويژه جاده هاي ارتباطي برون شهري را مهمترين راهكار در زمينه جلوگيري از قاچاق و توزيع كالا از جمله مشروبات الكي دانست و گفت: اين مهم نيازمند استقرار ثابت ايست و بازرسي است.

محمدي تاكيد كرد: تاكنون شوراي عالي امنيت كشور براي استقرار ثابت ايست و بازرسي در برخي مرزها و مناطق از جمله كهگيلويه وبويراحمد موافقت نكرده است.

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين نشست از تشكيل كميته ويژه اي از دستگاه ها و نهادهاي مربتط در اين زمينه خبر داد.

حجت الاسلام سيد علي فتح ميرمحمدي افزود: اگر چه هم اكنون ميزان مصرف مشروبات الكي دركهگيلويه وبويراحمدنسبت به ساير مناطق كشور پايين است اما نبايد از افزايش و تمايل روزافزون جوانان به سمت اين معضل اجتماعي غافل ماند.

رييس اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيروي انتظامي كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين نشست از كاهش 16درصدي ميزان قاچاق و مصرف مشروبات الكي در 10 ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال 92 خبر داد.

سرهنگ منصور صدر ميزان كشف مشروبات الكي دست ساز و خارجي در استان در 10 ماه گذشته امسال را به ترتيب دو هزار 662 و 601 ليتر اعلام كرد.

وي اظهار كرد: ميزان كشف مشروبات الكي دست ساز و خارجي نيز در 10 ماه سال گذشته به ترتيب دو هزار و 780 و دو هزارو 726 ليتر بوده است.

671/7530