۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 81482481
T T
۰ نفر

سیمان شهركرد رتبه نخست تولید كلینكر را كسب كرد

۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 81482481
سیمان شهركرد رتبه نخست تولید كلینكر را كسب كرد

شهركرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مجتمع سیمان شهركرد امسال در تولید سیمان كلینكر رتبه نخست كشوری را كسب كرد.

به گزارش ایرنا، سیمان كلینكر (Clinker) در تولید سیمان پرتلند، دانه‌های حرارت دیده‌ای است با قطری بین 35-۲۵ میلیمتر كه حرارت دادن سنگ آهك و آلومینیوم سیلیكات یا خاك رس ، در كوره سیمان تولید می شود.

سیمان كلینكر یكی از كاربردی ترین تیپ های سیمان به حساب می آید كه كاربردهای صنعتی و ساختمانی دارد.

'سید نعیم امامی' روز چهارشنبه افزود:با میزان حجم تولید و صادرات،امسال سیمان شهركرد رتبه نخست تولید كلینكر را در بین كارخانه های سیمان كشور كسب كرده است.

وی تصریح كرد: از ابتدای امسال تاكنون یك میلیون و 40 هزار تن كلینكر در كارخانه سیمان شهركرد تولید شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:صادرات سیمان شهركرد امسال 21 میلیون دلار ارز آوری داشت.

امامی گفت:در كارخانه سیمان شهركرد هفت نوع سیمان با مقاومت بالا، زود سخت و خاص صنایع تولید می شود.

به گزارش ایرنا، مجتمع سیمان شهركرد در فاصله 35 كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و برای 400 نفر شغل فراهم كرده است.

همچنین روابط عمومی این سازمان اعلام كرد،صادرات كالا از ابتدای امسال تاكنون در استان، 124 میلیون دلار درآمد ارزی داشته است كه بخشی از آن مربوط به صادرات سیمان می باشد.

امامی افزود:از ابتدای امسال تاكنون 325 هزار تن كالا به خارج از كشور صادر شد كه این كالاهای صادراتی شامل مصنوعات فلزی، لوازم خانگی، سیمان، كابل برق، كاشی و سرامیك است، كه به كشورهای عراق، افغانستان، پاكستان، هندوستان و تاجیكستان صادر شده است.

7359/7361 /