۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81485932
T T
۰ نفر
مديركل ورزش يزد: استعداديابي اولويت ورزش استان باشد

يزد - ايرنا - مدير كل ورزش و جوانان استان يزد گفت: استعداديابي و توجه به رده هاي پايه در تمام رشته ها و بخصوص دو و ميداني بايد محور ورزش اين استان قرار گيرد .

به گزارش روابط عمومي اين اداره كل كه روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت ' مسعود شريعتي ' در مراسم تجليل از قهرمانان، مدال آوران و مربيان رشته دووميداني استان يزد افزود: رشته دو و ميداني با داشتن 24ماده همه مهارت هاي بنيادي مورد نياز انسان براي موفقيت در ديگر رشته هاي ورزشي را در انسان پرورش مي دهد.

وي اظهار داشت: به همين دليل به دو و ميداني را ورزش مادر مي گويند چرا كه اگر فردي در اين رشته فعاليت كرده باشد موفقيت خود را در رشته هاي ديگر تضمين نموده است.

اين مسوول ادامه داد: اهميت اين رشته ورزشي به حدي است كه شعار بزرگترين رويداد ورزشي جهان، يعني مسابقات المپيك نيز از اين رشته ورزشي گرفته شده است و اگر كشوري در اين رشته سرمايه گذاري كند ميتواند بيشترين مدال را در ميادين بزرگ ورزشي به خود اختصاص دهد.

شريعتي خاطر نشان كرد: دووميداني يزد ظرفيت بالايي دارد كه تلاش براي شناسايي و جذب استعدادها و تقويت پايه در اين رشته ورزشي بايد در دستور كار قرار گيرد چراكه با استعداديابي و توجه به رده هاي پايه مسير پيشرفت هموارتر خواهد بود.

وي ابراز اميدواري كرد با تلاش و همدلي شاهد توسعه و گسترش اين رشته المپيكي در سطح استان و افتخار آفريني جوانان يزدي در ميادين مختلف باشيم.

درپايان مراسم ورزشكاران مدال آور و داراي مقام در مسابقات كشوري و منطقه اي لوح و پاداش خود را از دست مسئولين اداره كل ورزش و جوانان و هيئت دووميداني استان دريافت كردند.

استان يزد 43 هيات ورزشي و 60 هزار بيمه شده دارد و در تمام شهرستان ها رشته دو و ميداني فعال است .ك

650/7536