۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81487256
T T
۰ نفر
گلبانگ سی و ششمین فجر انقلاب در مدارس استان ایلام نواخته شد

ایلام - ایرنا - گلبانگ انقلاب در ساعت 9:33 دقیقه صبح امروز 12 بهمن، نخستین روز از دهه گرامیداشت سی و ششمین طلوع فجر و همزمان با ورود تاریخی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به میهن، در مدارس سراسر استان ایلام نواخته شد.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت زنگ انقلاب در آیینی نمادین با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و دیگر مسوولان محلی در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی (استعدادهای درخشان) شهر ایلام نواخته شد.

این آیین همزمان با سراسر كشور در یك هزار و 200 فضای آموزشی این استان با حضور دانش آموزان و اولیا مدارس برگزار و پس از نواخته شدن زنگ، آیین های جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

به همین مناسبت قرار است تا پایان دهه فجر در همه مدارس استان برنامه های شاد و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی با حضور دانش آموزان برگزار شود.

95 هزار دانش آموز مقاطع مختلف اكنون در استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند.

همچنین زنگ انقلاب به طور نمادین در مهد كودك 'چتر آبی' با حضور جمعی از مسوولان بهزیستی ایلام برگزار و همزمان با آن در 300 مهدكودك استان نواخته شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام در این آیین گفت: دهه فجر بهترین و مهمترین فرصت برای آشنایی نسل جوان جامعه با رویدادها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل است.

'زهرا همتی' افزود: شركت كودكان در این آیین ها موجب آشنایی آنها با ارزش ها و اهداف انقلاب شده و نقش مهمی در اقتدار و حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی اظهار كرد: كودكان به دلیل داشتن روحی لطیف و ذهنی خلاق و آماده به راحتی پذیرای ارزش های انقلاب خواهند بود.

این آیین به صورت همزمان در 300 مهد كودك شهری و روستایی با حضور پرشور 11هزار كودك ایلامی برگزار شد.

بازدید كودكان از برنامه های مختلف فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری، شركت در آیین مهمانی لاله ها و عطر افشانی مزار شهدا، زیارت اماكن متبركه، برپایی نمایشگاه آثار كودكان با موضوع انقلاب، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری جشن انقلاب از برنامه های مهدهای كودك ایلام در سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی است.

7171/565/712