۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 81487298
T T
۰ نفر
صداي سوت كشتي ها در اروند رود و خليج فارس طنين انداز شد

آبادان- ايرنا - همزمان با سالروز ورود تاريخي امام خميني (ره) به ميهن اسلامي، صداي سوت كشتي ها و لنج ها در اروندرود و آبهاي شمال غرب خليج فارس طنين انداز شد.

به گزارش ايرنا، با آغاز جشن هاي دهه فجر انقلاب اسلامي، ساعت 9:33 دقيقه همزمان با زمان ورود بنيانگذار جمهوري اسلامي به ميهن در دوازدهم بهمن 57، صداي سوت كشتي‌هاي مستقر در اروندرود، لنج هاي بهمنشير و شمال خليج فارس و ناقوس كليساها و آژير پالايشگاه آبادان به صدا در آمد.

همچنين همزمان با سالروز ورود تاريخي بنيانگذارجمهوري اسلامي به ايران و آغاز جشن هاي دهه فجر، بوق شناورهاي صيادي به صدا در آمد.

كشتي‌ها و لنج‌هاي در حال تردد در‌ اروند‌رود و خليج فارس و كشتي‌ها و شناورهاي پهلو گرفته در اسكله‌هاي بنادر آبادان، خرمشهر، اروند‌كنار و چوئبده دقايقي پيش با به صدا در‌آوردن بوق‌ شناورهاي خود به استقبال دهه مبارك فجر و سي و ششمين سال بهار انقلاب رفتند.

سرنشينان اين كشتي ها با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و پرچم‌هاي مزين به نام سيد و سالار شهيدان، ياد و خاطره امام راحل(ره) و شهداي انقلاب را گرامي داشتند.

همزمان با آغاز جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي، آيين نمادين سالروز ورود امام خميني (ره) به ايران صبح يكشنبه با حضور جمعي دانش آموزان مدرسه هيات امنايي فداييان اسلام و مسوولان محلي در فرودگاه بين المللي آيت الله جمي آبادان برگزار شد.

مسير فرودگاه آبادان به گلزار شهداي اين شهر نيز در اين آيين گلباران شد.

اين آيين يادآور بازگشت امام خميني (ره) در سال 1357 پس از 15 سال به كشور است كه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به همين مناسبت تاكسي ها و موتورسواران آبادان مسير فرودگاه بين المللي آبادان تا گلزار شهدا را با روشن كردن چراغ و نصب پرچم نظام جمهوري اسلامي ايران، رژه رفتند.

به گزارش ايرنا، همه ساله همزمان با سالروز ورود امام خميني (ره) به كشور و آغاز جشن هاي دهه فجر، برنامه هاي ويژه در كشور برگزار مي شود.

7103/547