۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81491381
T T
۰ نفر
تفاهم نامه كارآفريني و اشتغال دانش بنيان منعقد شد

تهران-ايرنا-تفاهم نامه همكاري با عنوان 'كارآفريني و اشتغال دانش بنيان ' ميان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي منعقد شد.

به گزارش ايرنا از معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، دكترسيدسپهر قاضي نوري معاون سياستگذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري و دكتر حسن طايي‌ معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت كار، رفاه و تامين اجتماعي اين تفاهم نامه را امضاء كردند.

هدف از انعقاد اين تفاهم نامه سه ساله، تقويت و تسهيل ارتباط اشتغالزايي و كارآفريني با توسعه فناوري و نوآوري اعلام شده است.

قاضي نوري، با اشاره به امضاي اين تفاهم نامه گفت:تلاش ما دردولت تدبير و اميد آن است كه مردم، آثار و پيامدهاي اقتصاد دانش بنيان را در زندگي روزمره خود احساس كنند و يكي از مهمترين جنبه هاي اين امر، توجه به اشتغالزايي و كارآفريني مبتني بر فعاليت هاي دانش بنيان و فناورانه است كه در اين تفاهمنامه مد نظر قرار گرفته است.

وي بيان كرد: در اين راستا، تلاش خواهد شد كه با شناسايي فرصت هاي ايجاد شده ناشي از حركت به سمت اقتصاد دانش بنيان، از ايجاد و پايداري شغل هاي دانشي حمايت شده و با تزريق دانش به زنجيره هاي توليد، شتاب ارزش آفريني اقتصادي از فعاليت هاي دانش محور افزايش يابد.

معاون سياستگذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اظهاركرد:‌ از آنجا كه گذر از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنيان و مقاومتي و ايجاد هماهنگي ميان بخش هاي مختلف حاكميتي، از ضروريات امروز كشور است، پيگيري و اجرايي نمودن اين تفاهم نامه مي تواند نقش مهمي در ايجاد مشاغل دانشي و دستيابي به اهداف سياست هاي كلان علم و فناوري از طريق افزايش سهم توليد محصولات و خدمات مبتني بر دانش و فناوري داخلي در توليد ناخالص داخلي داشته باشد.

وي، موضوعات و محورهاي اصلي اين تفاهم نامه را طراحي و صدور مجوز براي تشكيل صندوق هاي توسعه كارآفريني فناورانه با رويكرد توسعه اشتغال فناورانه - دانش بنيان، توانمند سازي و حمايت از ايجاد و رشد بنگاه هاي نوآور و كارآفرين، ايجاد مشاغل پايدار، ارتقاي پايه دانشي مناطق مختلف كشور در جهت كاهش عدم توازن منطقه‌اي، توانمندسازي كارآفرينان وفن آفرينان به منظور توسعه فعاليت هاي مبتني برنوآوري و ارتقاء فناوري در بخش هاي مختلف اقتصادي و بهبود شاخص هاي بازاركار دانش آموختگان دانشگاهي برشمرد.

قاضي نوري همچنين به ايجاد پيوند بين كسب و كارهاي خانگي، خرد و كوچك با فناوري هاي نوين به منظور ايجاد ارزش افزوده بالا براساس اين تفاهم نامه اشاره و گفت: پايدارسازي مشاغل و بهبود ظرفيت جذب كسب و كارها، حمايت از كارآفريني و نوآوري اجتماعي در قالب مشاركت و سرمايه گذاري در طرح ها، حمايت از نوآوري ها و كارآفريني اجتماعي منجر به توسعه محلي و كاهش فقر توسط شركت هاي دانش بنيان ، حمايت از طرح هاي دانش بنيان در راستاي توسعه مشاغل سبز و مشاغل جديد و ... به عنوان زمينه هاي مشترك همكاري ميان معاونت علمي و فناوري و وزارت كار، رفاه و تامين اجتماعي در اين تفاهم نامه مد نظر قرار گرفته است.

علمي (1)** 9340**1440
۰ نفر