۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81500547
T T
۰ نفر
شهرستان مريوان آماده پذيرايي از مهمانان نوروزي است

سنندج - ايرنا - فرماندار شهرستان مريوان ضمن اعلام آمادگي براي پذيراي از مهمانان نوروزي گفت: امكانات و زيرساخت هاي اين شهرستان براي پذيرايي از مهمانان نوروزي در سال جاري مناسب تر شده است.

به گزارش ايرنا، محمد فلاحي روز دوشنبه در جلسه هماهنگي ستاد سفرهاي نوروزي شهرستان مريوان افزود: مريوان با داشتن پيشينه اي فرهنگي و طبيعت بكر و زيباي آن، در طول چند سال گذشته به عنوان قطب مهم گردشگري و توريستي شناخته شده است.

او با اشاره به توانمندي هاي بسيار زياد اين شهرستان جهت جذب مسافر و گردشگران داخلي و خارجي گفت: اين شهرستان در طول ساليان گذشته از نظر جذب گردشگر و مهمانان نوروزي در استان همواره در رتبه هاي نخست بوده و اين مهم در نوع خود بسيار اميدوار كننده و دلگرم كننده است.

وي گفـت: علاوه بر دستگاه هايي اجرايي و سازمان هايي مربوطه، بايد به نوعي اين فرهنگ در ميان شهروندان مريوان و روستاهاي اطراف نهادينه شود كه صنعت گردشگري و زير مجموعه هاي آن مي تواند به عنوان صنعتي مهم و اشتغالزا براي شهروندان موثر واقع شود.

فلاحي در خصوص اقدامات اسكان مسافران نوروزي عنوان كرد: با هدف ارتقا كيفيت اسكان، علاوه بر مسافرخانه ها، مهمانسراها و آماده سازي چندين مدرسه، مهمانسراي ادارات نيز بايد مواقع ضروري جهت اسكان مسافران آماده باشند.

فرماندار مريوان افزود: مريوان با داشتن مرزهاي طولاني با كشور عراق همواره در طول چند سال گذشته يكي از امن ترين شهرهاي مهم گردشگر پذير بوده است.

فلاحي گفت: با توجه به افزايش سطح انتظارات مهمانان نوروزي و گردشگران، واگذاري صنعت گردشگري و توريستي به بخش خصوصي با هدف ارتقا كيفيت خدمات دهي به مسافران يك امر مهم و ضروري است.

فرماندار مريوان، درياچه زريبار را قطب گردشگري مريوان دانست و گفت: طبق سابقه تاريخي و آمارهاي موجود، اين درياچه علاوه بر تعطيلات نوروزي، در طول سال و در ايام مختلف همواره شاهد پذيرش مهمانان و گردشگران داخلي و خارجي زيادي بوده است.

در ادامه اين جلسه ادارات مربوطه و دستگاه هايي اجرايي شهرستان نيز راهكارهاي خود را براي پذيرش مناسب مهمانان نوروزي اعلام كردند.

مريوان در 130 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.ك/2

1904/7451