۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 81504175
T T
۰ نفر
دو طلا نصیب كشتی فرنگی ایران شد

كرمانشاه - ایرنا - فینال چهار وزن نخست رقابت های كشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد كه در جریان آن دو طلا نصیب تیم ایران و دو طلای دیگر هم به اوكراین و جمهوی آذربایجان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در دیدار فینال وزن 59 كیلوگرم كشتی فرنگی طالح ممدوف از جمهوری آذربایجان با پیروزی برابر هموطنش اورخان احمدوف اولین مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویخت.

طالح ممدوف در دور اول و دوم به ترتیب حمید زارع و شیرازد بهشتی طلا را از پیش رو برداشته بود و به فینال راه یافت.

هموطن او یعنی اورخان احمداف هم در دور نخست مراد بازارف هموطنش را از پیش رو برداشت و در دور دوم محمد نوربخش را مغلوب كرد.

در این وزن محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی طلا به طور مشترك سوم شدند.



*طلای 66 كیلوگرم بر گردن فرنگی كار اوكراین



در فینال وزن 66 كیلوگرم بین محمد علی گرایی یكی از پدیده های كشتی فرنگی كشورمان برابر دنیس دمیانكوف اوكراینی دو كشتی گیر در پایان 6 دقیقه مبارزه به نتیجه 4 بر 4 رضایت دادند اما فرنگی كار اوكراینی به دلیل كسب امتیازات درشت (بالا) برنده این مبارزه شد.

محمدعلی گرایی در دور اول ژانگ گائوكوان از چین را مغلوب كرد و در دور دوم هم یانگ جین چول از كره شمالی را از پیش رو برداشت، او در مرحله نیمه نهایی با پیروزی برابر مجید یعقوبی به فینال راه یافت.

دنیس دمیانكوف اوكراینی هم در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم بهروز مالكی را شكست داد و در مرحله نیمه نهایی هم با پیروزی برابر ماراد آبولادزه از گرجستان به دیدار نهایی راه یافت.

مجید یعقوبی و روسیان اسرافیلوف از اوكراین هم مشتركا در این وزن روی سكوی سوم ایستادند.



*** صالحی زاده اولین مدال طلا را دشت كرد



سید مصطفی صالحی زاده در فینال وزن 98 كیلوگرم با پیروزی 3 بر صفر برابر دیمیتری تیمچنكو از اوكراین اولین مدال طلای تیم كشتی فرنگی را كسب كرد.

سید مصطفی صالحی زاده در دور نخست استراحت كرد، او در اولین مبارزه خود محمد كاظمی را شكست داد و با پیروزی برابر دی ژیائو به فینال راه یافت.

دیمیتری تیمچنكو از اوكراین هم در مبارزه نخست خود حمیدی پور را از پیش رو برداشت و در دور دوم هم مهدی كشاورز را شكست داد و در مرحله نیمه نهایی هم با پیروزی برابر كاجایا ایراكلی از گرجستان به فینال راه یافت.

در این وزن دی ژیائو از چین و كاجایا ایراكلی از گرجستان سوم شدند.



***باباجانزاده هم طلایی شد



بشیر باباجانزاده در فینال وزن 130 كیلوگرم كشتی فرنگی 2 بر 1 هموطن خود امیر قاسم منجزی را شكست داد و عنوان نخست را كسب كرد.

وی پس از كسب این عنوان عكس مرحوم بابك قربانی را برروی تشك در دست گرفت كه مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

بشیر باباجانزاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم آرمان نظری را شكست داد و در دومین مبارزه مایكولا كوچمی از اوكراین را شكست داد و به فینال راه یافت.

در سوی دیگر امیر قاسم منجزی هم در دور اول و دوم به ترتیب بابك رزمپوش و سجاد جلیلیان را شكست داد و در مرحله نیمه نهایی هم ساندرو از گرجستان را شكست داد و به دیدار نهایی راه یافت.

در این وزن آرمان نظری و گیانگ منگ از چین مشتركا سوم شدند.

سی و پنجمین دوره رقابت های كشتی آزاد و فرنگی و كشتی پهلوانی جام جهان پهلوان تختی روزهای 23 و 24 بهمن ماه با حضور تیم هایی از كشورهای ایران، آمریكا، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، كره شمالی، چین، هند، بنگلادش، بلغارستان، مصر، اوكراین، تونس، عراق و پاكستان در سرسرای امام خمینی (ره) كرمانشاه برگزار می شود.

ویلیتا گیناس رییس كشتی های سنتی اتحادیه جهانی كشتی، ورشنین سرمربی اسبق تیم ملی كشتی فرنگی، سرگئی نواكوفسكی بالاترین مقام داوری روسیه به عنوان نماینده اتحادیه جهانی در رقابت های جام تختی حضور دارند.

ورزشی **1067**1436/8066